امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما،
ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما،

«هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ و آداب و رسوم می‌سازد

مشاهده ۲۰۷
۱۴۰۳/۰۱/۱۵- ۱۱:۲۰
تعداد بازدید:207

«هلال» ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما است که حرف‌های جدید و شنیده نشده‌ای برای روایت دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری مهر، ویژه‌برنامه افطارگاهی «هلال» با اجرای محمد دلاوری، مجری تلویزیون از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ روی آنتن رفته است و مهمان‌های ویژه ای از سراسر دنیا داشته است.

برنامه «هلال» در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تولید شده است و با حضور مهمان‌هایی از ملیت‌های مختلف، دریچه‌ای به سبک زندگی مسلمانان جهان اسلام در ماه امت باز می‌کند و پیوندهای مشترک امت اسلامی را از دل قصه و سرگذشت مهمان‌ها به تصویر می‌کشد.

محمد دلاوری میزبان این برنامه می‌گوید که ذات قصه این است که ما همه به هم ربط داریم. یعنی یک مرزی بین ما وجود دارد و زبان متفاوتی داریم اما در حقیقت روی هم اثر می‌گذاریم. ماه رمضان علاوه بر وجه معنوی که دارد، دنیایی از خرده فرهنگ و آداب و رسوم را ساخته و گروه بزرگی از انسان‌ها را به هم پیوند داده است.

۳۰ مهمان از کشورهای مختلف، قصه خود را از زندگی شخصی، فرهنگ و آداب و رسوم در برنامه «هلال» روایت می‌کنند. اوقات جذاب برنامه وقتی به ثمر می‌نشیند که محمد دلاوری به عنوان میزبان به روایت مهمانان واکنش نشان می‌دهد. او با تسلطی که بر بخش عظیمی از فرهنگ غنی ملت مسلمان ایران زمین دارد، با روایت‌های آشنا، هم‌ذات پنداری می‌کند و در واکنش به آداب و رسوم شنیده نشده، به بیان آداب و رسوم مشابه در ایران اسلامی می‌پردازد.

«هلال» با تهیه‌کنندگی مجید ظریف و اجرای محمد دلاوری هر روز از حوالی ساعت ۱۷ پخش می‌شود و کارگردان هنری این اثر محمد پورصباغ است. گروه سردبیری متشکل از حامد قدیری و حنانه احمدی برنامه را راهبری می‌کنند.

امتیاز شما