امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستندهای شبکه مستند برای روز قدس

مشاهده ۱۱۲
۱۴۰۳/۰۱/۱۵- ۱۱:۳۱

شبکه مستند چندین مستند متناسب با روز قدس برای پخش در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند ۵ قسمتی «اسرائیل از درون»، از ۱۲ فروردین ساعت ۱۷:30 روی آنتن شبکه مستند رفته و پخش آن تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت.

این مستند، با نگاهی تاریخی و ریشه‌ای، چگونگی اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به وقایع پس از سال ۱۹۴۸، از جمله نسل‌کشی و آوارگی مسلمانان و شرایط اجتماعی حاکم بر مهاجران یهودی و شکاف‌های آن از نظر جامعه‌شناسان اسرائیلی می‌پردازد.  

مجموعه مستند «در برابر تاریکی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اسماعیل ذبیح‌الله تولید شده در شبکه مستند سیما که پخشش از ۱۲ آغاز شده تا ۱۷ فروردین هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.
این مجموعه روایتی متفاوت از زندگینامه ورزشکاران خارجی در رشته‌های مختلف است که حامی فلسطین‌اند و رویکردهای ضد اسرائیلی دارند. البته این رویکرد در زندگی آنان نقش مهمی داشته و تنها یک شعار رسانه‌ای مخصوص فضای مجازی نیست؛ بلکه نسبت به آن اقدامات عملی انجام داده‌اند و همه دنیا حمایت آنها از فلسطین را دیده‌اند.

«داستان ساحل شرقی» به کارگردانی احسان شادمانی روایتی از زندگی مردم در نوار غزه است مردمی‌که در کنار مقاومت علیه دشمن صهیونیستی، به زندگی روزمره خود نیز می‌پردازند. این مستند پنجشنبه ۱۶ فروردین ساعت ۲۱ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۸ است.

«متولد غزه» از مستندهای مهم و بین‌المللی به شمار می‌رود که درباره جنگ غزه و تقابل فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ساخته شده است. هرنان زین از فیلمسازان پرکار و فعال در آمریکا و اروپا نویسندگی و کارگردانی مستند را برعهده دارد.
این مستند که زندگی ۱۰ کودک فلسطینی بعد از جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ را روایت می‌کند پنجشنبه ۱۶ فروردین ساعت ۱۶ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹ است.

مستند انیمیشن «هجده تحت تعقیب» که ماجرای واقعی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی برای یافتن و نابودی ۱۸ رأس گاو در یک روستای فلسطینی را بازگو می‌کند هم چهارشنبه ۱۵ فروردین ساعت ۱۶ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹ است.

امتیاز شما