امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

حضور استاندار یزد در برنامه رودرو رادیو یزد

مشاهده ۹۱
۱۴۰۳/۰۱/۱۸- ۱۳:۰۲

استاندار یزد با حضور در برنامه زنده رو در رو رادیو یزد، در خصوص مسائل مهم استانی با شنوندگان صحبت کرد و به سوالات برخی از شهروندان در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه رودررو پنج شنبه‌ها با حضور مسئولین استان و کارشناسان به بررسی مشکلات استان و مباحث روز می‌پردازد و هر هفته پنجشنبه‌ها بطور زنده از استودیوی رادیو یزد به روی آنتن می رود.

این برنامه پنجشنبه 16فروردین باحضور دکتر فاطمی استاندار یزد درخصوص راهکارهای استان برای تحقق شعار سال، ارزیابی سفرهای نوروزی امسال به یزد و میزان موفقیت در جذب گردشگر و حفظ جایگاه استان در مثلث گردشگری ، توضیح در خصوص تحقق بیش از 100 درصدی تعهد اشتغال در استان یزد و در پایان پاسخ به سوال شنوندگان درخصوص مجوز به ایجاد صنایع و آلاینده‌ها و گلایه شهروندان اجرا شد.

استاندار یزد در خصوص راهکار و برنامه‌های استان در مورد شعار سال با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم ،نقش مردم در تحقق شعار سال را نقش تعیین کننده دانست و گفت بیش از 10سال است که مقام معظم رهبری شعار های سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

حل شدن مسئله اقتصاد بسیار مهم است چون موضوع معیشت مردم را در بر گرفته و برای اینکه این اتفاق انجام شود، رهبر معظم انقلاب مشارکت مردم در اقتصاد و تولید را در دستور کار قرار دادند و عنوان جهش تولید را نامگذاری کردند.

 فاطمی استاندار یزد از تحقق بیش از 100 درصدی تعهد اشتغال استان یزد در سال 1402خبرداد و گفت: براساس آمار، نرخ بیکاری استان پس از7 سال تک رقمی‌شده است.

وی درخصوص اولین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که به منظور هم اندیشی در خصوص عوامل موثر بر تحقق شعار سال و نیز بررسی عملکرد 12 ماهه روند اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در این نشست با اشاره به تحقق بیش از 100درصدی تعهد اشتغال استان در سال 1402 اظهار کرد: خوشبختانه نرخ بیکاری استان پس از 7 سال تک رقمی‌شد و پایین‌ترین نرخ بیکاری مردان با 2.9درصد به استان یزد تعلق گرفت.

فاطمی در خصوص ارزیابی سفرهای نوروزی امسال به یزد گفت: امسال سالی متفاوت از سالهای دیگر بود که کل نوروز در ماه رمضان قرار داشت و سه قله تعطیلات و سفر وجود داشت که قبل از سال تحویل، ایام تعطیلات نوروز و ایام تعطیلات عید فطر می‌باشد. وی گفت: میزان اقامت نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است و 39 درصد بازدید از موزه و مکانهای دیدنی یزد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در پایان فاطمی استاندار یزد از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و خواستار حضوری گسترده و باشکوه مردم مومن و ولایی دارالعباده در دفاع از آرمان فلسطین و مردم مظلوم و ستمدیده غزه شد .

تصاویر

امتیاز شما