امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت جوانی جمعیت در چشم و چراغ شبکه یزد

مشاهده ۸۸
۱۴۰۳/۰۱/۲۶- ۱۳:۱۹

مستند خبری «همه با هم برای جوانی جمعیت » در چشم و چراغ شبکه یزد به روی آنتن رفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند خبری چشم و چراغ با رویکرد خانواده و جوانی جمعیت، شنبه‌های هر هفته از اخبار شبکه یزد پخش می‌شود که روایتگر اقدامات دولتی و البته تلاش گروه‌های مردمی‌برای جوانی جمعیت است .

روایت گزارش چشم و چراغ این هفته، متولدان سال ۱۴۰۲ است. آمار‌ها از تولد ۲۳ هزار نوزاد در سال گذشته در استان یزد حکایت دارد، آماری که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش روبرو بوده است.

یکی از ارگان‌های تاثیر گذار برای افزایش جمعیت و اجرای قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی است. آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید: نرخ ولادت در سال ۹۵، ۲/۶ بود، عددی که در سال ۹۹ به ۱/۹۹ رسید.

دکتر هاشمی افزود: پس از ابلاغ قانونی جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰، در استان یزد ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست استاندار وبه دنبال آن در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، روند کاهشی ولادت متوقف و در سال گذشته نرخ ولادت در استان یزد به عدد ۲ رسید.

وی ادامه داد: راه اندازی کلینک‌های مشاوره، ارائه خدمات درمانی رایگان به مادران باردار، فعالیت مرکز مردمی نفس (مرکز نجات فرزندان سقط)، تولید محتوای فرهنگی و بسته‌های آموزشی و راه اندازی ۳۴ مهدکودک در مراکز علوم پزشکی برای ارائه خدمات به مادران شاغل از جمله اقداماتی است که در یکسال گذشته انجام شده است.

مستند خبری چشم و چراغ به تهیه کنندگی سیده نازنین میرطاهری، تصویربرداری محسن آقا بیگی و تدوین ملیحه روستا، ساخته می‌شود و هر قسمت آن روایت زندگی‌های موفق با چند فرزند، بانوان تاثیرگذار و خانواده‌های موفق در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.

مستند خبری چشم و چراغ شنبه‌های هر هفته از اخبار ساعت 20 و اخبار ساعت 23 شبکه یزد به روی آنتن شبکه یزد می رود و برای پخش از اخبار شبکه سراسری هم به تهران ارسال می‌شود.

تاکنون 17 قسمت از این مستند پخش شده و مورد اقبال گروههای مختلف مردم قرار گرفته است.

امتیاز شما