امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
نامزد بخش مستندهای مستمر جشنواره پژواک رادیو مطرح کرد:
نامزد بخش مستندهای مستمر جشنواره پژواک رادیو مطرح کرد:

مستند «من فرزند انقلابم» » و پرداخت به موضوع حجاب و عفاف در دختران ورزشکار ایران

مشاهده ۶۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۱- ۰۸:۲۴

معصومه کیانی که با مستند«من فرزند انقلابم»از رادیو ورزش در سومین دوره جشنواره پژواک رادیو شرکت کرده تاکید کرد: برای این دوره از جشنواره برای ساخت مستند سوژه‌های مختلف داشتم اما علاقمند بودم روی موضوع حجاب و عفاف کار کنم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معصومه کیانی، مستندساز درباره ساخت مستند رادیویی افزود: از آنجایی که چندین سال است در حوزه ورزش بانوان به صورت تخصصی فعالیت می‌کنم، موضوعات خاص و مخاطب پسند را انتخاب می‌کنم. برای این دوره از جشنواره پژواک موضوع حجاب در میان دختران ورزشکار سرزمین مان را انتخاب کردم که رنج و سختی زیادی تا گرفتن مجوز حضور باحجاب اسلامی در مسابقات رسمی‌گرفتند و آنها در رشته‌های مختلفی مثل فوتبال، کاراته، وزنه برداری و... الگویی برای سایر مسلمانان جهان شدند.
تهیه کننده مستند من فرزند انقلابم درخصوص تاثیر اینگونه مستندها اظهار کرد: روایت وقایع با اسناد و مدارک، مسلما تاثیرگذار است. برای مثال‌ یکی از همین مستندها مربوط به گرفتن مجوز حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات رسمی‌بود که در این مسیر سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتند. همچنین در المپیک زمستانی ونکوور کانادا برای نخستین بار اسکی باز ایرانی با حجاب اسلامی‌شرکت کرد، نمونه دیگری است. ید وقتی مربی تیراندازی با چادر در مراسم رژه کاروان شرکت کرد و در کانون توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت، بار دیگر به اهمیت و ارزش حجاب اسلامی‌ تاکید کرد. نمونه دیگر این مصادیق گریه هلن سپاهی دختر کاراته ایرانی است که در رقابت های جهانی روی تاتامی رفت و به او گفتند باید بدون حجاب بازی کند و او امتناع کرد تا رایزنی‌ها به صورت جدی تر برای گرفتن مجوز حجاب اسلامی انجام شود.
نامزد بخش مستند مستمر با اشاره به شرکت در دوره قبل جشنواره مستند رادیویی پژواک اظهار کرد: من در دوره قبل مستند پژواک هم شرکت کردم که در بخش شعار سال با مستند امان آباد تا ایران آباد موفق به کسب جایزه شدم و در بخش انقلاب اسلامی و همبستگی ملی با مستند کاپیتان شایسته تقدیر شدم.
وی درخصوص تاثیر برگزاری کلاس های آموزشی مستند گفت: من پیش از این در مستند رادیویی تجربه کافی نداشتم و برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی به من در رسیدن به تعریف درست از مستند رادیویی و ساخت آن کمک کرد.

امتیاز شما