امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه ای در شبکه آموزش سیما؛
برنامه ای در شبکه آموزش سیما؛

با «مثبت آموزش» به روز باشید

مشاهده ۱۰۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۱- ۱۲:۲۰
تعداد بازدید:106

برنامه «مثبت آموزش» برنامه ای به صورت زنده و ترکیبی بوده و هر روز با برنامه‌های شبکه آموزش همراه مخاطبان برای اطلاع رسانی‌های روزانه و با هدف آموزش مطالب علمی و تبیین پیشرفت دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه‌های تولید علم و دانش ایرانی و توسعه علوم و فنون روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «مثبت آموزش» با توجه به هدف شبکه آموزش که فرصت برابر آموزشی و توجه به عدالت آموزشی است ، به بخش های مختلف فرهنگی، سواد آموزشی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد اجتماعی به صورت کارشناسی وگفتارها و داستان‌های کوتاه آموزشی، سلامت دانش آموزی و کارشناسی سلامت محور و ... می‌پردازد.

در بخش صبحگاهی با محوریت تقویم تاریخ، اخبار و ...  اتفاقات روز را مرور می‌کند. در این بخش با تغذیه دانش آموزی و ورزش همگانی سبک های مختلف ورزش دانش آموزی را معرفی کرده و بحث سلامت ورزشی را پیگیری می‌کند. همچنین در بخش فرهنگی با حضورعطیه موذن کارشناس حوزه خبر، اخبار و رویداد های جذاب فرهنگ وهنرمرور می‌شود. مطالبات عمومی و پیگیری مطالبات و بررسی رویداد ها و مناسبت ها در بخش های مختلف ملی و آیینی، توجه ویژه به نوجوانان و جوانان بصورت معرفی استعداد ها و ظرفیت های مستعد، بررسی روند مطالبات معلمان و مسائل مرتبط با آموزش و پرورش به صورت مستقل، جذب و پخش تولیدات مردمی، روایت زندگی مردمی و نگاه ملی و آیینی به مناسب های تقویمی و تبیینی از دیگر رویکردهای قابل توجه برنامه «مثبت آموزش» است.

گفتنی است، این برنامه در ساعات نیمروزی و عصرگاهی نیز تا ساعت حدود ۱۸ ادامه خواهد داشت و با مرور برنامه‌های پخش شده در شبکه آموزش به بررسی اخبار و مسائل روز و آموزش مطالب علمی و همچنین جهاد تبیین در زمینه دستاوردهای علمی و فرهنگی و آموزشی کشور نیز خواهد پرداخت.

برنامه «مثبت آموزش» به تهیه کنندگی سید احسان میرمحمد علی و محمد بخشایش هر روز از ۸ صبح تا 18 بصورت متناوب و در پانزده دقیقه پایانی هر ساعت پخش می‌شود.

           

امتیاز شما