امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستند «قصه زمین» داستان طبیعتی بکر در دل کویر

مشاهده ۱۱۷
۱۴۰۳/۰۲/۰۲- ۱۰:۳۶

سری جدید مجموعه مستند قصه زمین با موضوع جاذبه‌های طبیعی استان قم و محوریت درختان کهنسال، دره‌ها، تالاب ها و خزندگان تولید و به مرحله ی پخش رسیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه مستند «قصه زمین» در 8 قسمت 30 دقیقه ای طی مدت 3 سال (1400 تا 1403 ) با موضوع جاذبه‌های طبیعی استان قم و محوریت درختان کهنسال، دره‌ها، تالاب ها و خزندگان تولید و به مرحله ی پخش رسیده است.

مستند «قصه زمین» در 3 قسمت به صورت مفصل به معرفی تالاب های «غدیر اسب» در جنوب شرقی قم، تالاب «مره» در شرق استان قم، تالاب «معصومیه» یا «البرز» در شمال قم و تالاب «حوض سلطان» در شمال قم میپردازد.

دو قسمت این مستند هم به صورت ویژه به معرفی انواع خزندگان نادر و کمیاب در دل کویر ها و بیابان‌ها و دشت های استان قم شامل مارهای سمی و غیر سمی، مارمولک ها و لاکپشت ها می‌پردازد.

یک قسمت این مجموعه مستند نیز دره‌های قم را معرفی میکند، یک قسمت به درختان کهنسال در استان کویری قم میپردازد و یک قسمت هم به بیابان‌ها و و معرفی دشت مسیله می‌پردازد.

مجموعه مستند قصه زمین به تهیه کنندگی و کارگردانی‌هادی جوشقانی در وسعتی از شمال غرب تا جنوب شرق استان قم و در کوهستان‌ها، کوهپایه‌ها و دشت های استان قم تهیه شده است و قرار است از 4 اردیبهشت هر شب ساعت 20 از سیمای نور پخش و ساعت 13:30 روز بعد تکرار شود.

امتیاز شما