امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشت و‌گذاری در دنیای موسیقی با نیستان رادیو فرهنگ

مشاهده ۵۲
۱۴۰۳/۰۲/۰۳- ۰۷:۳۱

برنامه «نیستان» دوشنبه ۳ اردیبهشت با بخش های مختلف موسیقی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش اول برنامه با عنوان «در محضر استاد» ،شنوندگان با استاد محمد منتشری خواننده و ردیف دان همراه می‌شوند. در این بخش ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش  - گوشه دیلمانی از آواز دشتی بررسی می‌شود. موسیقی کلاسیک با امیر شهابی مدرس دانشگاه و نوازنده پیانو بخشی دیگر است که در آن درباره آشنایی با فلسفه موسیقی از دیدگاه دکتر داریوش صفوت صحبت می‌شود. موسیقی و مغز بخشی دیکر از برنامه است که دکتر مریم اخوان توکلی عضو هیئت علمی مرکز علوم اعصاب و تحقیقات و دکتر سید بهنام الدین جامعی به آن می‌پردازد. ایشان استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و رییس مرکز تحقیقات علوم و اعصاب هستند.

محمدرضا امیرقاسمی نوارنده و مدرس پیانو ایرانی ، نیز در بخشی دیگر از برنامه نیستان امشب به بررسی آثار استاد جواد معروفی پرداخته و این برنامه به فانتزی دشتی اختصاص دارد. «نغمه صبا» عنوان بخشی دیگر از « نیستان» است که با همراهی طینوش بهرامی نوازنده تار و سه تار و ردیف دان در این بخش ردیف ابوالحسن صبا - آواز ابوعطا بررسی می‌شود.
مجله رادیویی موسیقی نیستان با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای این حوزه به تهیه کنندگی یلدا احتشامی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

امتیاز شما