امروز دوشنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «سرزمین من» رادیو فرهنگ؛
در «سرزمین من» رادیو فرهنگ؛

گشت و‌گذاری در فرهنگ و تاریخ رفسنجان

مشاهده ۵۷
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۰۹:۰۸

برنامه «سرزمین من» با موضوع بررسی رویدادهای تاریخی و گشتی در دیدنی‌ها و موزه‌های کشور ۹ اردیبهشت با سفری به رفسنجان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجله رادیویی «سرزمین من» رویدادهای تاریخی و اجتماعی را بررسی می‌کند. این‌برنامه از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود و به وقایع و‌روزنگار تاریخی می‌پردازد. محمدرضا مختاری اصفهانی،  پژوهشگر تاریخ معاصر در بخش «یادها و یادگارها»؛ مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی دارد. در بخش ایران من نیز، این هفته سفری رادیویی به استان کرمان شهر رفسنجان داریم و امروز یکشنبه در گفتگو با دکتر کارگر مشاور معاونت میراث فرهنگی موزه ریاست جمهوری رفسنجان معرفی می‌شود .گفتگو با حسینی رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان در خصوص خانه حاج آقا علی رفسنجان از دیگر بخش های این برنامه است.

در این برنامه دکتر بابایی استاد دانشگاه در خصوص تاریخ پرواز در ایران صحبت می‌کند و در ادامه با دکتر حسین محمودی اصل؛ درباره شعار سال گفتگو می‌شود. محمد ساجدی تحلیلگر سیاسی نیز در این برنامه در خصوص تحولات تاریخی توضیح می دهد. ‌با توجه به نزدیکی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ بخشی با عنوان انتخاب پخش می‌شود سوال تعامل مردمی‌ برنامه نیز به معرفی بزرگترین مسجد استان کرمان اختصاص دارد. 

«سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر، کارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی راضیه گردکاهد است که ساعت ۱۳ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما