امروز يك شنبه  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی ابعاد عملیات "وعده صادق" در رادیو

مشاهده ۶۵
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۱۳:۴۱

دکتر حمیدرضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در جمع مدیران و برنامه سازان رادیو به بررسی ابعاد عملیات وعده صادق و آخرین تحولات منطقه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر صدر الحسینی در نشستی که با برنامه سازان رادیو داشت، با بیان اینکه قرار نبود این عملیات، عملیاتی غافلگیرکننده و آغازگر جنگ باشد، گفت: عملیات وعده صادق، توانمندی بازدارندگی ایران در حوزه موشکی و پدافندی در مقابل شیطان منطقه ای، خبیث‌ترین رژیم منطقه که مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی عضو ناتو هستند را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. انجام این عملیات شکوهمند، رژیم صهیونیستی را به نقطه‌ای رساند که اضمحلال نظامی و امنیتی این رژیم نزد بسیاری از طرفداران و حامیان غربی‌اش ازجمله کشورهای اروپایی و آمریکا افزایش داد.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها با بیانی شفاف می خواستند که جمهوری اسلامی از این عملیات صرف نظر کند. آنها معتقد بودند اگر شما این عملیات را انجام دهید وضع داخلی دستخوش خیلی از تغییرات می‌شود و در ازای انجام ندادن این عملیات، هدیه ای را به جمهوری اسلامی‌بدهند. همچنین در مرحله آخر تلاش کردند که جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند.

دکتر صدرالحسینی با بیان اینکه این عملیات فقط برای ایران نبود بلکه ایران با این اقدام می خواست مکان‌های مصونیت دار را حفظ کند، ادامه داد:عملیات تنبیهی وعده صادق برای دور کردن جنگ از کشور و نوعی بازدارندگی و نمایش توانمندی‌های داخلی ایران بود.به گونه ای که کارت های بازی ایران حفظ و کارت های بازی غرب سوخت.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ی غرب آسیا تصریح کرد: آنچه برای مجموعه نظام مهم بود، اینکه این عملیات باعث انسجام ملت شد و دو تفکری که در حوزه ریاست جمهوری حکمفرما بودند در خصوص این عملیات اظهار نظر کردند. وی ادامه داد: در آن عملیات بیش از 1000 هواپیما در آسمان در حال جنگ با پهبادهای ایران بودند که جمهوری اسلامی نتواند به اهداف خود برسد.همچنین بعد از عملیات طرف مقابل به صراحت اعلام کرد که ما در حوزه پدافند منطقه بایستی تجدید نظر اساسی داشته باشیم.

دکتر صدر الحسینی همفکری، همکاری، هماهنگی و هم افزایی طراحی این عملیات در تمام قوای نیروهای مسلح را از مهمترین اهداف عملیات وعده صادق دانست و گفت: هیچ اختلاف نظری برای تنبیه وجود نداشت. فقط ملاحضاتی در محور اقتصادی وجود داشت. ضمن اینکه این عملیات در بردارنده افزایش عزت ملی، اقتدار به نفس و غرور ملی نیروهای مسلح علیه مجموعه ناتو را نشان داد و اثبات کرد که فاصله نسلی باعث گسست نسل ها نشده و آنها از تجربه نسل جنگ استفاده کرده و پاسخ مناسبی به اقدام تروریستی که علیه بچه‌هایمان در دمشق صورت گرفته بود، انجام دادند.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر زمان، زمان تصمیم گیری نیست ما بیش از هر مسئله دیگری به صلح و آرامش در منطقه نیاز داریم.این نشست به همت مرکز آموزش معاونت صدا برگزار شد.

امتیاز شما