امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرکانس های جدید در راه جزایر جنوبی کشور

مشاهده ۱۴۱
۱۴۰۳/۰۲/۱۷- ۰۸:۵۹

به منظور تأمین نیازهای فرکانسی و جلوگیری از تداخلات کانال ها، فرکانس های جدید در راه جزایر استراتژیک ابوموسی، تنب بزرگ و سیری است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اداره کل ارزیابی فنی در معاونت توسعه و فناوری رسانه به عنوان متولی فرکانس سازمان صدا و سیما و در راستای حفظ و صیانت از این  فرکانسها در مجامع ملی، منطقه ای و بین المللی، در ادامه طراحی پلان فرکانسی تلویزیون ملی و بنا به درخواست صداوسیمای هرمزگان، به منظور افزایش ضریب نفوذ پوشش برنامه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران در جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و سیری به تخصیص کانال‌های فرکانسی مبتنی بر پلن فرکانسی GE06  و ارائه طرح پوشش مرتبط در ایستگاه‌های فوق اقدام نموده است.

این امر که با توجه به موقعیت استراتژیک جزایر جنوبی ایران و علیرغم محدودیت شدید فرکانس های ثبتی در پلن بین المللی GE06 و با هدف توسعه  TS جزایر جنوبی در خلیج فارس انجام گرفته، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

گفتنی است، این تخصیص فرکانسی از آن جهت حائز اهمیت ویژه است که ضمن تأمین نیازهای فرکانسی جدید جزایر استراتژیک جنوبی مبتنی بر پلن و با توجه به منابع فرکانسی شش کشور حاشیه خلیج فارس، از ایجاد هرگونه تداخلات دو جانبه یا چند جانبه با این کشورها ممانعت بعمل می آورد.

بر همین اساس، کارشناسان این حوزه پس از پیاده سازی آخرین اطلاعات مربوط به کانال های عملیاتی مورد استفاده در جنوب با همکاری مراکز هرمزگان، کیش، بوشهر، خوزستان و آبادان و انجام محاسبات انتشاری و تداخلی منطبق با چارچوب پلن فرکانسیGE06-D و با توجه به هماهنگی‌های فرکانسی با کشورهای مؤثر بر فضای فرکانسی استان‌های جنوبی، تا حد امکان بهترین فرکانس‌ها را انتخاب کرده و مورد بررسی‌های فنی-انتشاری از نظر تداخلات هم کانال و کانال‌های مجاور قرار دادند.

شایان ذکر است، ارائه این طرح با توجه به ملاحظات فوق، پیاده سازی سه  TS  در جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و سیری در خلیج فارس را امکان پذیر می سازد.

امتیاز شما