امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشاور معاون صدای رسانه ملی تأکید کرد؛
مشاور معاون صدای رسانه ملی تأکید کرد؛

«به عشق علی (ع)» ایده ای که رادیو آن را به پویش ملی بدل کرد

مشاهده ۲۶۹
۱۴۰۱/۰۵/۱۲- ۱۹:۴۴
تعداد بازدید:269

پویش «به عشق علی (ع)» که مبدع آن معاونت صدای رسانه ملی است تمامی ارگان ها و سازمان‌ها دولتی و مردم نهاد را پای کار آورد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن حبیبی مشاور مشاور معاون صدا در خصوص پویش «به عشق علی (ع)» گفت: پویش به عشق علی(ع) نخستین بار در اول اسفند 1399مصادف با میلاد امام علی (ع)،  دومین بار در دو نوبت در سال 1400 و برای چهارمین بار رمضان 1401 (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت امسال) به نیت آزادی زندانیان غیرعمد و کمک به ایتام سراسر کشور با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، به همت معاونت صدای رسانه ملی و جمعیت امام رضایی‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد : در این مراحل به همت مردم و تمامی‌شبکه‌های رادیویی 1 میلیارد و 240 میلیون تومان  ( از طریق کد دستوری و شماره کارت مورد تایید سازمان ) برای کمک به ایتام واریز کرشد

حبیبی افزود: اقلام تهیه شده برای ایتام تحت پوشش پویش «به عشق علی (ع)» از جمله البسه، لوازم تحریر و اسباب بازی (که هر بسته هدیه 11 میلیون و 530 هزار و 771 ریال  و جمع قیمت واقعی هر بسته 17 میلیون و 340 هزار ریال بوده است ) پس از ماه رمضان تحت نظارت کمیته امداد و جمعیت امام رضایی‌ها به آدرس ایتام سراسر کشور ارسال شد، مجموعه «دوباره زندگی» توانست در این پویش مشارکت 36 درصدی تولیدکنندگان را برای کمک به این کودکان جذب کند.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا خاطرنشان کرد: ویژگی امسال پویش «به عشق علی (ع)» ،مشارکت تمامی‌ بخش های مختلف شبکه ایران صدا بود که توانستند این رضایت و اعتماد مردم را جلب کنند، مردم در این امر بزرگ مشارکت خوبی داشتند و توانستیم اتفاق خوبی را رقم و ایتام زیادی را شاد و هدیه‌های متناسب با نیازشان را ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه «دوباره زندگی» (یک تسهیل گر اجتماعی که با تمرکز بر رسیدگی به امور زندانیان غیر عمد، خانواده‌های زندانیان، حمایت های روانی و مشاوره ای آنها از اسفند 99 آغاز به کار کرده است) از ابتدای فعالیت خود بنای کار را بر همکاری با رسانه ملی گذاشته است گفت: پویش های مجموعه «دوباره زندگی» در برنامه عصر جدید شبکه سوم سیما ویژه مبعث سال 1399 و عید نوروز 1400 که پرمخاطب ترین برنامه سال بود کار خود را آغاز کرده است.

حبیبی ادامه داد: این پویش در برنامه «مثل ماه» ویژه افطار شبکه سوم سیما به مدت 30 هر روز روی آنتن رفت و اتفاقات جالبی از جمله آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به طور زنده رقم زد، در سال 1401 «دوباره زندگی» با همکاری معاونت صدای رسانه ملی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ، «پویش به عشق علی» را با هدف رسیدگی به ایتام و محسنین راه اندازی و راهبری کرد.

مشاور معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر اینکه کمیته امداد در معرفی این کودکان کمک شایانی به دوباره زندگی کرده است افزود: پویش دوباره زندگی در رمضان 1401 با همکاری مشترک وزارت امور اقتصاد و دارایی و جمعیت امام رضایی‌ها با هدف کمک به آزادی زندانیان و حمایت از خانواده آنان با همکاری شبکه افق سیما برگزار شد.

وی افزود : برنامه جشن رمضان شبکه تهران در شب دهم ماه رمضان ،1401 برنامه «مثل ماه» شبکه سوم سیما در شب بیست و یکم رمضان 1401و برنامه «تهران سلام »شبکه پنج سیما قبل از ماه رمضان 1401 موضوع برنامه خود را به «دوباره زندگی» اختصاص دادند.

مشاور معاون صدای رسانه ملی همچنین به پویش «به عشق علی (ع)» اشاره کرد و گفت:  این پویش برای حمایت از ایتام و کودکان خانواده‌های زندانیان همزمان با ماه رمضان 1401به همت جمعیت امام رضایی‌ها با همراهی معاونت صدای رسانه ملی، مجموعه نیکوکاری دوباره زندگی و کمیته امداد امام  خمینی(ره) با تأسی از ابوالایتام حضرت علی (ع)، برای حمایت از هزار نفر از ایتام و کودکانی که یکی از والدین آنها زندانی و نیاز به کمک دارند فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد : طبق گزارش کمیته امداد امام  خمینی (ره) در حال حاضر بیش از 398 هزار کودک یتیم و نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد از حمایت یک میلیون و 150 هزار حامی‌برخوردار هستند که در پویش«به عشق علی (ره)» با توجه به مشارکت های انجام به دنبال جذب حمایت و کمک از 1944 کودک محسنین و 537 کودک یتیم فاقد حامی است.

تصاویر

امتیاز شما