امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال در حوزه معاونت و مراکز استان‌ها

مشاهده ۴۸۸
۱۴۰۱/۱۱/۱۵- ۰۹:۳۹

برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال در حوزه معاونت و مراکز استان‌ها اعلام شد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال در حوزه معاونت و مراکز استان‌ها، با رویکردی تحولی از مدتها پیش در کارگروه‌های مختلف حوزه پیام شامل صدا، سیما، موسیقی، خبر و فضای مجازی با حضور کارشناسان مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت ازسوی دبیران آنها به شرح ذیل اعلام گردید:

1- وحیدکمالی مدیرکل صدای استان‌ها و دبیر کارگروه حوزه صدا:

کمالی با تأکید بر نقش رادیو در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی‌گفت: پخش برنامه‌های دهه مبارک فجر بعد 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور خاطرات انقلاب و افزایش حس نوستالوژی برای نسل انقلابی که الان در سنین میانسالی اند می‌باشد. وی رادیو را رسانه گرم دانست و گفت: اجزای تشکیل دهنده صدا شامل کلام، موسیقی و افکت است و تأثیری که کلام و موسیقی توأمان و پیوسته، بر مخاطب می‌گذارد با هیچ رسانه ای قابل مقایسه نیست. وی شنیدن صداهای ماندگار دوران انقلاب، چهره‌های شاخص انقلاب، سخنرانی‌های حضرت امام(ره) ، سرودهای انقلابی و یا صدای شلیک گلوله یا شنی تانک از رادیو را مهمترین عامل تهییجی برای نسل جدید و دهه نَوَدی‌ها دانست.

کمالی برنامه‌های حوزه صدای مراکز در دهه فجر را با 459 عنوان و به تعداد دو هزار و 833 برنامه و به مدت 170 هزار و  526 دقیقه و در ساختارهای مسابقه، مستند، نمایش و ترکیبی اعلام نمود. وی برنامه‌های تولید شده در قالب مسابقه را بصورت طرح سؤال از فایلهای صوتی آرشیوی مانند صداهای شخصیت های انقلابی، شخصیت های منفور دوران پهلوی، فیلم ها و سرودهای انقلابی و مسابقه مشاعره شامل شعرهایی به گویش محلی و از اقوام متنوع ایرانی بیان نمود.

مدیرکل صدای استان‌ها، برنامه‌های با ساختار مستند را شامل مستند های پیشرفته علمی، گزارش های مستند از خودباوری بانوان بعد از انقلاب اسلامی، مستند پیشگامان انقلاب، مستند خاطرات ماندگار دوران انقلاب و مستند 2956 در رابطه با قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن 1356  بیان نمود.

کمالی نمایش هایی با عنوان" قدم به قدم" در خصوص اعتراض به حق کاپیتولاسیون، "چه کسی فیدوس را به صدا درآورد؟" در خصوص فعالیت ها و مبارزات کارکنان و انقلابیون پالایشگاه آبادان، "کشتزارهای سرخ" در خصوص بازخوانی انقلاب سفید شاه و اعتراض امام راحل(ره) به اقدامات دربار و سیر مبارزات انقلابی مردم با رهبری امام خمینی(ره) تاپیروزی انقلاب اسلامی و نمایش "اعدامم کنید" در خصوص زندگی مبارز انقلابی ممتاز تبریزی مرحوم محمدحسن عبدیزدانی را از جمله برنامه‌های نمایشی تولید شده در صدای استان‌ها معرفی کرد. وی برنامه‌هایی نظیر" 4457 " که کاری مشترک با رادیو انقلاب و از اول بهمن ماه در حال پخش است و" بازخوانی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی" و " دستاوردهای انقلاب اسلامی" با استناد به منابع جهانی را از جمله برنامه‌های تولیدشده صدای استان‌ها در ساختار ترکیبی معرفی نمود.

2- محمد باقر اعلمی مدیرکل سیمای استان‌ها و دبیرکارگروه حوزه سیما:

اعلمی‌با تأکید براینکه رسانه ملی در استان‌ها باید زبان گویای همه اقشار مردم باشد گفت دهه مبارک فجر تنها مناسبت ملی ما ایرانیان است که در این 44 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره مورد اقبال همه اقشار مردم و با هر سنینی می‌باشد. وی حضور مردان و زنان مؤمن نسل اول انقلاب را در کنار کودکان دهه نَوَدی، شاهدی بر این مدعا دانست.

اعلمی‌با بیان اینکه بانوان، همواره جلودار این راهپیمایی بوده اند گفت: این بانوان هستند که ترغیب کننده مردان و فرزندان غیورشان به حضور در راهپیماییها، نمازهای جماعت آیینی، اجتماعات حمایتی از انقلاب، نظیر جشن‌ها، تشییع پیکرمطهر شهدا و اعتراضات به هتاکی به دین مبین اسلام بوده است آنچنانکه به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) از دامن زن، مرد به معراج می رود.

وی با بیان اینکه از روزهای اول پیروزی انقلاب تاکنون حضور دختران و زنان غیرتمند ایرانی صرف نظر از هرگونه پوشش و حجابی، به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور، تعیین کننده میزان عشق و علاقه وافر هموطنان عزیزمان به این مرز و بوم می‌باشد گفت: ویژگی راهپیمایی امسال حضور باشکوه بانوان با پرچم ، با نماد هرایرانی یک پرچم تحت عنوان پویش پرچم، می‌باشد.

اعلمی‌برنامه‌های سیمای مراکز استان‌ها را در دهه مبارک فجر، در قالب برنامه‌های صبحگاهی، خانواده، شبانگاهی، جوان، نوجوان،کودک، معارفی، میزگرد، موشن گرافیک و... به تعداد 1837 برنامه و به مدت 20331 دقیقه بیان نمود. اعلمی‌با بیان اینکه مراکز استان‌ها دریوم الله 22 بهمن، هریک، ویژه برنامه ای برای پوشش حضور مردم در راهپیمایی و جمعا به مدت 3960 دقیقه خواهند داشت. ویژگی خاص امسال مراکز را ارتباط با سایر مراکز استان‌ها و به نمایش درآوردن حضور مردم انقلابی در سایر استان‌ها در کنار ارتباط با شبکه‌های سراسری دانست.

اعلمی‌به تصویر درآوردن حضور مردم انقلابی درشهرهای کوچک و حتی روستاها را از ویژگی‌های منحصربه فرد برنامه‌های یوم الله 22 بهمن دانست. اعلمی‌با ذکر برخی از عناوین  ویژه برنامه‌های یوم الله 22 بهمن از قبیل حماسه حضور، طلوع امید، جشن انقلاب، شکوه پیروزی، فجر انقلاب، ملت قهرمان، دریای حضور، بهار بهمن ، آوای انقلاب، میدان انقلاب، بهمن تماشایی، عید انقلاب،کاروان انقلاب و شکوه پابرجا، ابراز امیدواری کرد امسال مردم غیور ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن، مشت محکمی‌بر دهان عوامل پشت پرده اغتشاشات اخیر کشور و حامیان آنها در بیرون مرزهای جمهوری اسلامی ایران خواهند زد.

3- سیدحمیدرضاحسینی مشاور دفترموسیقی و سرود و دبیر کارگروه موسیقی وسرود معاونت امور استان‌ها:

حسینی تقارن اعیاد ماه مبارک رجب را با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای رسانه ملی برای افزایش ایجاد شور و نشاط همگانی دانست و گفت: بر اساس دستور ریاست محترم سازمان، واژه "سرود" به مدیریت شعر و موسیقی مراکز استان‌ها اضافه شده که این خود حاکی از اثربخشی ویژه سرودهای انقلابی و حماسی در کنار سایر آثار هنری برای تهییج مردم و ایجاد نشاط اجتماعی می‌باشد.

حسینی با تأکید براینکه هنوز مردم انقلابی ایران، سرودهای انقلابی ماندگار در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به خاطر دارند بیان نمود بی تردید نقش این سرودها در اقبال امت غیور ایرانی به حضور در راهپیماییهای اول انقلاب و همچنین استقبال آنها ازحضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی، انکار ناپذیراست.

حسینی با بیان اینکه بسته اول موسیقایی این دفتر حاوی 100 قطعه سرود انقلابی و 20 نماهنگ وحدت و اقتدار ملی ایرانی برای کلیه مراکز استانی و شبکه ای سراسری ارسال شده است گفت؛ بسته دومی هم ویژه یوم الله 22 بهمن از تولیدات جدیدتر استان‌ها حاوی 10 سرود و 5 نماهنگ برای پخش در قبل و حین راهپیمایی تهیه شده که بزودی در اختیار شبکه‌های استانی قرار می‌گیرد. حسینی، فراخوان خوانندگان محلی، شاعران انقلاب و همچنین گروه‌های سرود انقلابی برای اجرای زنده در برنامه‌های تلویزیونی در شبکه‌های استانی و سراسری را برنامه تکلیفی این دفتر به مراکز استانها دانست. وی بازخوانی هنرمندانه سرودهای انقلابی سال 1357 را عاملی برای افزایش حس نوستالوژی در بین نسل اولی‌های انقلاب و تسری فرهنگ انقلابی به نسل جدید و دهه نَوَدی‌ها دانست.

4- سید شمس الدین مقیمی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت و دبیرکارگروه برنامه ریزی معاونت اموراستان‌ها:

مقیمی‌با بیان اینکه دهه فجر یادآور پیروزی انقلاب اسلامی و انقراض سلطنت پهلوی است گفت؛ مردم بصیر و غیور ایران با تبعیت از امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و در سایه ولایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درتداوم آن نیز نقش آفرین هستند.

وی ایجاد "شور و نشاط" و "امیدآفرینی" درجامعه اسلامی را به عنوان مهمترین محور برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی مراکز استان‌ها دانست و گفت بازگویی موضع نخبگان و چهره‌های مختلف علمی، فرهنگی، ادبی و هنری در مورد رژیم پهلوی و حمایت آنها از نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی‌بویژه توجه و خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم کشور بایستی به عنوان مهمترین رویکرد برنامه سازی در دهه فجر قرارگیرد. مقیمی استفاده از پرچم ایران در دکور برنامه‌ها به عنوان زیباترین ِالِمان ملی را عامل وحدت بخش مردم دانست و گفت: امسال بایستی مراکز استانی جانمایی و چینش جدیدی برای دوربین‌های شبکه‌های استانی در سطح شهرها ایجاد نمایند تاحضور پرشور همه اقشار مختلف از جمله اقوام، جوانان، نوجوانان، زنان و بویژه دهه هشتادی‌ها به عنوان صاحبان آینده انقلاب، در همه مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن به تصویر کشانده شود.

 

 

امتیاز شما