امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن انقلاب اسلامی‌ با برنامه‌ های شبکه رادیویی فرهنگ

مشاهده ۳۶۰
۱۳۹۹/۱۱/۱۱- ۰۹:۳۶

رادیو فرهنگ همزمان با چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره‌ های تئاتر، فیلم، موسیقی، شعر و هنرهای تجسمی فجر، برنامه‌ های مختلفی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«تماشاخانه فجر» از 11 تا 22 بهمن ساعت 18:30به تئاتر فجر اختصاص دارد. همچنین«برداشت 39» ساعت 15 به آخرین اخبار فیلم فجر و تحلیل و بررسی فیلم ها می‌پردازد.

برنامه«صبح به وقت فرهنگ» نیز روزشمار دهه فجر است و هر روز از ساعت ۶:۳۰ یکی از موضوعات و اخبار مرتبط با جشن انقلاب را پوشش می دهد.

برنامه«هفت کوچه» گروه جامعه نیز در این ایام«هفت کوچه انقلاب» نام گرفته است که ساعت 9 هر روز روی آنتن رادیو فرهنگ می رود. این برنامه در ادامه پرداختن به فرهنگ مردم و جامعه، این بار دیوارنوشته‌ ها و شعارهای انقلاب را بررسی می‌کند.
مجله رادیویی«چهارباغ» هرشب ساعت 24 ، با پخش سرودها و ترانه‌ های انقلابی و مشارکت مردم در برنامه، این دهه را گرامی می دارد.
«رستاخیز کلمات» عنوان برنامه دیگری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که ساعت ۳:۳۰ بامداد با موضوع ریشه شناسی شعر انقلاب، نقد و بررسی زندگی و آثار شاعران برجسته و تاثیرگذار انقلاب اسلامی‌ می‌شنوید.
برنامه«پرده عشاق» ساعت ۲۰ با نام «رزم نامه ایرانیان» و با نقالی و پرده خوانی مرشد معجونی از حوادث انقلاب از ورود امام به میهن تا پیروزی انقلاب اسلامی‌ پخش می‌شود.
برنامه «شنیدنی‌های انقلاب» به همت گروه تاریخ و اندیشه، ساعت 23 تاریخ شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن را مرور می‌کند.

افرادی که به اشعار انقلابی علاقه دارند، نیز می توانند با برنامه«ققنوی» همراه شده و هرروز ساعت ۱۵:۳۰ شعر و سرودهای انقلابی را از رادیو فرهنگ بشنوند.
همچنین برنامه گزارش محور «گفتارش» نیز این روزها از مردم درباره حال و هوای دهه فجر و خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی می‌پرسد.
مستند رادیویی «همیشه محرمانه» رادیو فرهنگ نیز هرروز ساعت ۱۲:۳۰ پای صحبت های زندانیان دربند ساواک می نشیند.
همچنین برنامه«با کاروان شعر ‌و موسیقی» نیز هر روز جز جمعه‌ها ساعت ۱۱:۴۵ ، به بررسی و‌ معرفی شناسنامه آثار شعر و موسیقی انقلاب اختصاص دارد.
برنامه«در قلمرو فرهنگ» دهه فجر هرروز ساعت ۱۲:۳۰، با آیتم های روایت تاریخی انقلاب از زبان مردم و انقلابیون، روزشمار دهه فجر، شنیدنی‌های تاریخی و خاطرات انقلاب پخش می‌ شود.
مستند «بازیگران عصر پهلوی از هویدا تا بختیار» عنوان برنامه دیگری است که ساعت ۲۳:۳۰ در جدول پخش شبکه رادیویی فرهنگ گنجانده شده است.
در برنامه«مستند انقلاب» نیز هرشب ساعت۲۰:۳۰ ، فعالیت ها و آثار چهره‌ های تاثیرگذار انقلاب اسلامی مرور می‌ شود.
«شکفتن در مه» عنوان ویژه برنامه ای از رادیو فرهنگ است که در این ایام ساعت ۲:۴۵، رویداد های انقلاب را از سال ۱۳۴۲(کاپیتولاسیون در مجلس)، ادامه حرکت تا سال ۱۳۵۷ و ورود امام خمینی (ره) به ایران بررسی می‌کند.

برنامه«هفت کوچه انقلاب» با تمرکز بر معرفی آیین‌ ها و فرهنگ مردم و همچنین معرفی پیشرفت ها و خدمات انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای کشور از رادیو فرهنگ شنیده می‌شود. این برنامه در دهه فجر روزهای شنبه، دوشنبه،پنج شنبه و جمعه ساعت 9، به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد و گویندگی سکینه ارجمندی و بازیگری عباس محبی، منوچهر آذری و علی رضا تابان روی آنتن می رود.

همچنین برنامه‌های«برداشت 39»(ویژه جشنواره فیلم فجر)، «تماشاخانه فجر»(ویژه جشنواره تئاتر فجر) و «طوبی زرین»(ویژه جشنواره هنرهای تجسمی فجر) را می توانید در ایام فجر انقلاب از این شبکه رادیویی بشنوید. برنامه«از همدلی تا همزبانی» نیز از 11 تا 24 بهمن، صحبت های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب با موضوع دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را پخش می‌کند.

امتیاز شما