امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

کودکان لرستانی در «چی باد»بازیبایی های ایران آشنا می شوند

مشاهده ۳۸۰
۱۴۰۰/۰۱/۱۵- ۱۰:۰۳

فصل جدید مجموعه عروسکی«چی باد»(مثل باد) با هدف آشنایی کودکان با جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری کشورمان در سیمای لرستان تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چی باد» شخصیت اصلی داستان مجموعه عروسکی«چی باد»(مثل باد) است که در لابه لای کتابخانه قدیمی، در کارگاه جاجیم بافی پدربزرگش، دفترچه ای پیدا می‌کند؛ دفترچه ای پر از خاطرات و نقاشی‌ های پدربزرگ در سفرهایی که در نوجوانی به سراسر ایران داشته است. چی باد، که آرزوی جهانگرد شدن در سر دارد، تصمیم می‌گیرد در سفرهایی ماجراجویانهT تمام آن مکان‌ ها را خودش هم از نزدیک ببیند. پس با دفترچه خاطرات پدر بزرگ هر بار راهی سفر به یکی از استان‌ های کشور می‌شود. در طی سفر  چی باد و مراجعات او به دفترچه خاطرات، نقاشی‌ های پدربزرگ جان گرفته و در قالب یک انیمیشن ساده به حرکت در می آیند. چی باد که عاشق ایران است، در سفر به هر شهر و دیاری، لباس محلی آن منطقه را به تن کرده و با راهنمایی‌های پدر بزرگ عازم سفر می‌شود و ...

فصل جدید مجموعه عروسکی«چی باد» به تهیه کنندگی امیرمحمد یمینی، نویسندگی و کارگردانی احمد نیک کار، عروسک گردانی پژمان سلکی، آرش یمینی ، مریم ولی پور و تینا بیرانوند و ... در سیمای لرستان تولید می‌شود.


تصاویر

امتیاز شما