امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

با ویژه برنامه‌های صداوسیمای خلیج فارس در ماه مهمانی خدا

مشاهده ۲۹۲
۱۴۰۰/۰۱/۲۳- ۰۹:۱۴

«ماه عاشقی»، «گم گم سحری»، «دریای معرفت»، «آواها و نواها» و «ماه رویایی» عناوین برنامه‌ هایی است که صداوسیمای خلیج فارس برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«ماه عاشقی» ویژه برنامه افطار رادیو خلیج فارس است که به تهیه کنندگی سیدجلیل هاشمی، هرروز قبل از اذان مغرب به مدت 75 دقیقه روی آنتن می رود. گزارش مردمی، موسیقی، روزه اولی‌ ها، کمک مومنانه، پاسخ به سوالات شرعی، روزه داری و تغذیه و ... بخش های برنامه را تشکیل می دهند.

ویژه برنامه«گم گم سحری» به تهیه کنندگی عباس ایرانمنش و مریم آبسیه، در سحرهای رمضان شنوندگان رادیو خلیج فارس را همراهی می‌کند. آیتم های دعا و نیایش، اذان صبح، دعای سحر، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، شرح جامعه کبیره، تفسیر دعای روز، دعای هر روز ماه مبارک رمضان و بیان نکات اخلاقی در این برنامه گنجانده شده است.

برنامه رادیویی«شب های رمضان» به تهیه کنندگی مریم صابری، در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21:30 به آداب ورسوم و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان در فرهنگ هرمزگان اختصاص دارد.

برنامه«دریای معرفت» با رویکرد سخنرانی ویژه ماه مبارک رمضان، هرروز ساعت 6 صبح،  به تهیه کنندگی مهدیه احترامی از رادیو خلیج فارس شنیده می‌شود.

همچنین در برنامه رادیویی«آواها و نواها» به تهیه کنندگی ستاره حیدری پوری، هر شب از ساعت 23، آواها و نواهای مربوط به ماه مبارک رمضان را می‌شنوید.

«ماه رویایی» به تهیه کنندگی علیرضا زارعی، عنوان ویژه برنامه افطار سیمای خلیج فارس است که هرشب قبل از اذان مغرب تقدیم روزه داران می‌شود. این برنامه مردمان نیک اندیشی که یاد خدا و زندگی ائمه اطهار (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند، به تصویر می‌کشد. از آیتم های برنامه می توان به جشنواره نیت، روشنا، کلیپ و وله‌ های ارسالی، ربانی، گزارش، نشانی و ... اشاره کرد.

ویژه برنامه«گم گم سحری» به تهیه کنندگی عبدالمهدی ذوالفقارپور، با هدف ترویج شعائر دینی و معنوی در سحرهای ماه رمضان از سیمای مرکز پخش می‌شود. آواز عرفانی، نیایش بزرگان مذهبی، صحبت های امام جمعه بندرعباس، دعای سحر و تعقیبات نماز صبح با اجرای سید مصطفی مهرآذین از امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس از بخش های برنامه است.

امتیاز شما