امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تولیدات اختصاصی مرکز موسیقی صداوسیما برای انتخابات
تولیدات اختصاصی مرکز موسیقی صداوسیما برای انتخابات

شنیدن به‌وقت انتخابات

مشاهده ۸۷۸
۱۴۰۰/۰۳/۰۱- ۲۱:۳۸
تعداد بازدید:878

رسانه ملی با تولید موسیقی انتخابات در فضای همدلی، حماسه و مشارکت ملی به استقبال انتخابات می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدمهدی نراقیان، رئیس مرکز موسیقی صداوسیما با اشاره به حضور فعال این مرکز در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با تشکیل کمیته موسیقی در ستاد انتخابات صداوسیما سیاست‌گذاری، تولید، تأمین و نظارت بر موسیقی انتخاباتی رنگ جدی‌تری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته، تنها نماینده این مرکز در ستاد حضور داشت اما تشکیل این کمیته نشان از اهتمام رسانه ملی به نقش موسیقی در فضای انتخابات دارد.

به گفته نراقیان، برای اولین بار تلاش شده است تا در کنار هویت بصری ویژه شبکه‌ها، هویت موسیقیایی نیز برای انتخابات طراحی شود که حاصل آن، بیش از 40 دقیقه موسیقی ارکسترال با لحن و سازبندی ایرانی است که تأمین‌کننده فضای موسیقیایی آرم استیشن‌ها، مناظره‌ها و بخش‌های خبری است. مهم‌ترین ویژگی این موسیقی حس همدلی، حماسه و مشارکت ملی همراه با شور و هیجان است که به دلیل وجود آواهای جمعی، فضاهای وحدت، تحرک و نشاط را نیز در شنونده تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: قالب این موسیقی، کلاسیک ارکسترال است که تلاش‌ می‌کند در 8 تا 10 تم با رنگ‌آمیزی مختلف عواطف و احساسات مردم را به نمایش بگذارد.

رئیس مرکز موسیقی صداوسیما گفت: با تدابیر اتخاذ شده و جلساتی که با شبکه‌ها برگزار شده است، امیدواریم آسیب‌های ناشی از استفاده از موسیقی‌های تامینی که در دوره‌های قبل انتخابات شاهد بودیم، به حداقل ممکن برسد.

نراقیان در پایان از تولید بیش 10 قطعه نماهنگ جدید و ارسال هفتگی آثار منتخب تامینی با توجه به ویژگی‌های هر دوره از انتخابات برای شبکه‌ها  خبر داد و با اشاره  به حضور فعال موسیقی مراکز صداوسیما در انتخابات گفت: مراکز صداوسیما در هر دوره تولیدات فاخر و شنیدنی با تکیه‌بر موسیقی نواحی تولید می‌کنند و به روال دوره‌های قبل، بخشی از بهترین‌های آن‌ها در اختیار شبکه‌های سراسری گذاشته خواهد شد.

در ادامه محمدرضا علیقلی ازجمله آهنگسازان صاحب ایده و باسابقه در سینمای ایران که آهنگسازی این آثار را بر عهده دارد گفت: در تولید این آثار به رهبری ارکستر آرش امینی صد نفر متشکل از 80 نوازنده، بیش از 30 خواننده کر و عوامل اجرایی حضور داشتند و آلبومی از این آثار در آینده به شکل مجزا منتشر خواهد شد.

 

 

امتیاز شما