امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

کارکرد نظرسنجی‌ ها و میزان اعتبار آن‌ ها در «ایران امروز»

مشاهده ۱۶۴
۱۴۰۰/۰۳/۱۷- ۰۹:۳۲

ویژه برنامه انتخاباتی «ایران امروز» دوشنبه 17خرداد، با حضور صاحب نظران، تصویری شفاف و روشن از فرآیند نظرسنجی‌ ها، کارکرد نظرسنجی‌ ها و میزان اعتبار آن‌ها می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه انتخاباتی «ایران امروز» دوشنبه 17خرداد، با حضور حجت‌ الاسلام محمدحسین پیریایی، رئیس مرکز اطلاع‌ رسانی و افکارسنجی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مهدی رفیعی، سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) روی آنتن می رود.

این برنامه قصد بررسی جایگاه هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری را در نظرسنجی‌ ها ندارد، بلکه درصدد آن است که تصویری شفاف و روشن از فرآیند نظرسنجی‌ ها، کارکرد نظرسنجی‌ ها و میزان اعتبار آن‌ ها در اختیار شنوندگان قرار دهد.

پرسش هایی همچون مراکز یا پایگاه‌ های نظرسنجی، اعتبار خود را از کجا به دست می‌ آورند، در پدیده‌ ای مانند انتخابات ریاست جمهوری، مبانی نظرسنجی‌ ها چیست، نظرسنجی‌ ها تا چه میزان در هدایت افکار عمومی مؤثرند و چه عواملی می‌ توانند نقش تعیین‌ کننده‌ ای در موفقیت یا ناکامی یک نامزد داشته باشند، از محورهای برنامه است.

ویژه برنامه انتخاباتی «ایران امروز» به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری، هماهنگی سهیل مسچی و اجرای غلامحسین طاهری، شنبه تا سه‌شنبه هر هفته به صورت زنده از ساعت ۱۱:۳۰ از رادیو ایران و همزمان به شکل تصویری از پایگاه اینترنتی رادیو ایران و کار افزار ایرانصدا نیز تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما