امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ناشر آثار علامه قزوینی مهمان ویژه برنامه بزرگداشت علامه قزوینی در رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۴۶
۱۴۰۰/۰۳/۲۵- ۰۹:۰۶

برنامه «فرزانگان فرهنگ» امروز 25 خرداد میزبان عبدالکریم جربزه‌ دار، ناشر آثار علامه قزوینی، محقق و پژوهشگر تاریخ و ادبیات ایران می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علامه محمد قزوینی و نقش موثر او در پژوهش ادبی، موضوع این هفته برنامه «فرزانگان فرهنگ» است که روز سه شنبه 25 خرداد از رادیو فرهنگ می‌شنوید.

در این برنامه عبدالکریم جربزه‌ دار از چند و چون کتاب های علامه قزوینی که توسط انتشارات اساطیر به چاپ رسیده، صحبت می‌کند.

عبدالکریم جربزه‌ دار وقتی، سی‌ و نه سالی می‌ شود که ناشر و مدیر انتشارات «اساطیر» است که در حوزه‌ های تاریخ ایران و اسلام، فلسفه، عرفان، ادیان، ادبیات فارسی و ادبیات غرب کتاب چاپ می‌ کند. او در به طبع رساندن کتاب‌ های منبع که حجیم هم هستند، تخصص دارد که نمود آن را می‌ توان در مجموعه‌ هایی چون «تاریخ جهانگشای جوینی»، «مقالات علامه قزوینی در پنج جلد» و چند کتاب دیگر از علامه قزوینی به چشم دید. در این برنامه عبدالکریم جربزه دار از مختصات آثاری از علامه قزوینی سخن خواهد گفت که خود شخصا بر نشر آنها نظارت داشته است.

عبدالکریم جربزه‌ دار، نویسنده، پژوهشگر حوزه تاریخ و ادبیات ایران، متولد شهرستان بروجرد است و در زمینه داستان‌ نویسی، شعر کهنه و نو قطعاتی داشته و یادداشت‌ هایی نیز در زمینه تاریخ و فلسفه ایران دارد. او در آبان ماه ۱۳۹۲ به عنوان خادم پیشکسوت نشر انتخاب شد.

برنامه «فرزانگان فرهنگ» را بهروز رضوی اجرا و روایت می‌ کند. تهیه و تالیف این برنامه بر عهده محمد حسینی باغسنگانی است که سه‌شنبه‌ ها ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن می رود.

امتیاز شما