امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مبارک هنیا و میهمانانش در «آفریقا امروز» بررسی می‌کنند؛
مبارک هنیا و میهمانانش در «آفریقا امروز» بررسی می‌کنند؛

از دخالت‌های آمریکا در اتیوپی تا انتخابات پارلمانی الجزایر

مشاهده ۱۴۹
۱۴۰۰/۰۴/۱۳- ۱۵:۲۱
تعداد بازدید:149

دخالت‌های آمریکا در اتیوپی و برگزاری انتخابات پارلمانی در الجزایر موضوعات برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس تی وی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «آفریقا امروز» در گفت‌وگو با فرح مالیم، سیاست‌مدار ارشد کنیایی و کارشناس مسائل شمال آفریقا به توابع و تاثیرات منفی دخالت‌های ایالات متحده در کشور اتیوپی می‌پردازد. در پی این دخالت‌‌ها، صدها هزار نفر از مردم اتیوپی به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا اعلام کردند. همچنین سیاست‌مداران این کشور و از جمله ابی محمد، نخست وزیر هم این اقدام آمریکا را محکوم کرده‌اند.
مبارک هنیا مجری «آفریقا امروز» در گفت‌وگو با فرح معلم، علت دخالت‌های آمریکا در اتیوپی و منافعش از هرج و مرج در این کشور را جویا می‌شود.
بخش دوم برنامه هم به بررسی برگزاری انتخابات پارلمانی در الجزایر و نقشش در ثبات و آرامش سیاسی این کشور اختصاص دارد. در این انتخابات احزاب غیرنظامی و اسلامی‌بیشترین کرسی را در مجلس الجزایر به دست آورده‌اند.
سامی حمدی، سردبیر و مسئول منافع بین‌الملل الجزایر به عنوان میهمان بخش دوم برنامه «آفریقا امروز» به این پرسش‌های مبارکه هنیا پاسخ می دهد که آیا انتخابات پارلمانی الجزایر تغییری در این کشور ایجاد می‌کند؟ و آیا پارلمان جدید از برنامه‌های رئیس جمهور این کشور از جمله اصلاحات اقتصادی پشتیبانی خواهد کرد؟
برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما