امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سروش، منتشر کرد
سروش، منتشر کرد

انتشارات سروش کتاب «قَشو» را منتشر کرد

مشاهده ۵۵۵
۱۴۰۰/۰۶/۰۳- ۱۲:۴۷
تعداد بازدید:555

انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «قَشو» تألیف عمر سیف‌الدین پدر داستان‌نویسی نوین ترکیه را با ترجمۀ مهدی جهانشاهی و ویراستاری عفت زحمتکش برای گروه سنی کودکان منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عمر سیف‌الدین از داستان‌نویسان برجسته و از پیشگامان ادبیات مدرن ترکیه به شمار می‌رود. داستان «قَشو» یکی از اثرهای مشهور این نویسنده محبوب و پرآوازه است که به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه و چندین فیلم نیز با اقتباس از آن ساخته شده است.

ایده اصلی داستان نشان دادن آسیب‌های دروغ‌ گفتن و تهمت زدن به خواننده به ویژه کودکان است و اینکه چگونه دروغ‌های به ظاهر ساده می‌تواند مشکلات بزرگی را به دنبال داشته باشد.

در این اثر شخصیت اصلی داستان دروغ می‌گوید و دروغ او باعث تراژدی خانوادگی می‌شود. او یک برادر کوچکتر به نام حسن دارد. این دو علاقه‌مند به انجام کارهایی هستند که داداروح موظف به انجام آن‌هاست. داداروح اصطبل‌دار پدرشان است. قشو کردن اسب‌ها، پر کردن جو در کیسه‌ها و تمیز کردن اصطبل از جمله کارهای اوست. پسر، قشو کشیدن را بیشتر از دیگر کارها دوست دارد اما چون کوچک است اجازه انجام این کار به او داده نمی‌شود. ولی او همچنان مصر است که این کار را بکند. بنابراین دزدکی وارد اصطبل شده با قشو اسب‌ها را قشو می‌کند. بی‌تجربگی او موجب آزار اسب‌ها و شکستن قشو می‌شود. او برای سرپوش گذاشتن بر اتفاق افتاده دروغ می‌گوید و به برادرش تهمت می‌زند. تهمت او باعث عصبانیت پدر و بدرفتاری او با برادرش می‌شود. برادر پس از مدتی به بیماری دیفتری مبتلا می‌گردد. وقتی او از بیماری برادرش مطلع می‌شود در صدد آن بر می‌آید تا از او دلجویی کند اما افسوس پیش از اینکه بتواند کاری بکند برادرش می‌میرد...

چاپ نخست این کتاب در 24 صفحۀ خشتی مصور رنگی، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 30.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما