امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نگاهی به صنعت پرورش شترمرغ در رادیو صبا

مشاهده ۱۷۵
۱۴۰۰/۰۶/۱۹- ۰۸:۲۳

برنامه «مثل ساعت» رادیو صبا با هدف پرداختن به شعار سال، این هفته به بررسی صنعت پرورش شترمرغ می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از آنجا که پرورش شترمرغ جایگاه مناسبی در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دارد که با حمایت و توسعه صنعت پرورش شترمرغ در کشور می توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورد و این صنعت در افزایش تولید داخلی و صادرات غیرنفتی نیز نقش مهمی داشته باشد.

شترمرغ از جمله پرندگانی است که امروزه پرورش آن به دلیل مقرون بـه صرفه بودن، در دنیا رو به افزایش نهاده است. در حال حاضر کشورهای آمریکا، انگلیس و آفـریقای جنوبی، به عنوان مهمترین کشورهای پرورش دهنده شترمرغ در دنیا به شمار می روند.
پرورش شترمرغ یکی از کسب و کارهای سودآور و کمتر شناخته شده در حوزه کشاورزی و کارآفرینی است. این کسب و کار، منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.
شترمرغ علاوه بر فرآورده‌ های گوشتی، پوست و روغن و پر آن نیز ارزش اقتصادی دارد. براساس اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، ایران از لحاظ تعداد قطعات شترمرغ بعد از آفریقای جنوبی و زیمباوه سومین کشور دنیاست.
این برنامه با نگاهی طنز با پنج محور مواداولیه، تسهیلات و پشتیبانی، تجهیزات، فروش و صادرات، مقررات و مجوزها، صنعت پرورش شتر مرغ را بررسی کند.
برنامه «مثل ساعت» هر روز از شنبه تا چهارشنبه با بازیگری آسیه گرجی، رضا شجاعی، آرمان غفاریان و تهیه کنندگی مینا مولایی، ساعت ۱۲:۴۵ از رادیو صبا پخش می‌ شود.

امتیاز شما