امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های رادیو صبا در فصل پاییز

مشاهده ۱۹۸
۱۴۰۰/۰۷/۱۴- ۱۵:۱۹

حمیدرضا افتخاری، مدیر شبکه رادیویی صبا همزمان با پایان ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول، ویژه برنامه‌ های این شبکه در فصل پاییز را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر شبکه صبا درباره برنامه‌های جدید این شبکه در فصل پاییز گفت: همزمان با پایان ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول و آغاز فصل پاییز، تغییراتی در جدول پخش برنامه‌ های شبکه صورت می‌ گیرد که مهمترین آن اضافه شدن برنامه‌های جدید است.
وی تصریح کرد: با توجه به بررسی نتایج ارزیابی برنامه‌ های روی آنتن در فصل تابستان، تعدادی از این برنامه‌ ها با توجه به‌ نمره ارزیابی یا تناسب آنها با فصل از جدول پخش شبکه حذف و برنامه‌های جدید جایگزین آنها می‌ شود که این تغییرات در دو بازده زمانی صورت خواهد گرفت.
بخش اول از 17 مهر به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول و بخش دوم از 24 مهر همزمان با آغاز امامت ولی عصر(عج) صورت می‌ گیرد.

وی افزود: «بیدار شو» عنوان برنامه صبحگاهی شخصیت محوری است که ساعت 6:30 صبح با اجرای پرانرژی و نشاط محسن شاه مرادی تقدیم مخاطبان می‌شود.
مدیر شبکه صبا درباره این برنامه گفت: «بیدارشو» از برنامه‌های پرنشاط صبحگاهی است که مثل همیشه این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند که گویندگان رادیو اول صبح این همه انرژی را از کجا می آورند؟
«دفتر پاییز» نیز برنامه پاییزی جدیدی است که با اجرای امیر حسین مدرس و تهیه کنندگی مژگان فرزین تقدیم مخاطبان می‌شود، در این برنامه با یک مجله ادبی روبه رو هستم که در هر قسمت تورقی بر عاشقانه‌های ادبی کهن و مدرن ادبیات فارسی می زند.
از دیگر برنامه‌ های جدید شبکه می توان به «لیموترش» اشاره کرد که جایگزین برنامه «یخ در بهشت» می‌ شود. این برنامه با همان تیم اجرای قبلی با حضور مهدی فرج اللهی به عنوان کارشناس مجری و تهیه کنندگی مهدی استاد احمد به سمع شنوندگان می رسد. با راه اندازی سامانه هدهد در سایت شبکه، برنامه «لیموترش» با دریافت متون طنز از طرف مخاطبان و بازخوانی و ویرایش این متون و اضافه کردن آیتم های طنز محور در کنار آن مثل آیتم های معرفی مشاهیر، طنزستان، تازه‌ های طنز و...تهیه و پخش می‌ شود.
وی افزود: همچنین برنامه «هدهد» از 24 مهر در جدول پخش برنامه‌های شبکه قرار می‌ گیرد. این برنامه با پخش قسمت هایی از برنامه‌های سایت شبکه به معرفی تولیدات اختصاصی برای سایت شبکه می‌ پردازد.
افتخاری برنامه «همپای صبا» را احیاء شده برنامه همپای صبایی که سال قبل در جدول پخش برنامه‌های رادیو صبا قرار داشت، دانست و درباره آن گفت: این برنامه در فصل جدید با ایده‌ها و طرح های نو در قالب با هدف جذابیت بیشتر به روز شده است که با دو تیم اجرایی به تهیه کنندگی رضا عزتی و آزاده شاهرخ مهر و با اجرای محمد قریب پناه و مهسا ایرانیان روی آنتن می‌برد.
مدیر شبکه رایویی صبا در ادامه از تغییرات برنامه‌های روی آنتن شبکه خبر داد و در این باره افرود: در تعدادی از برنامه‌ های شبکه با توجه به بازتاب گرفته شده از مخاطبان و ارزیابی‌های صورت گرفته با تغییراتی روانه آنتن می‌ شود که از آن جمله می توان به مسابقه «بیست شو» اشاره کرد .
مسابقه «بیست شو» در فصل جدید شرایط ویژه ای برای شرکت کنندگان مسابقه تعریف کرده است، به این صورت است که شرکت کننده‌ها باید برای شرکت در مسابقه از یک خانواده و دو نسل باشند، مثل پدر و پسر ،خواهر زاده و دایی، عمه و برادر زاده ... یعنی شرکت کننده‌ها باید از نسل های متفاوتی باشند.
افتخاری در ادامه تغییرات برنامه «شهر فرنگ» اشاره کرد و گفت: برنامه «شهر فرنگ» با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته نیاز به تغییراتی دارد که می توان به تعامل بیشتر این برنامه با مخاطبان و بیشتر شدن حجم نمایش های طنز در این برنامه اشاره کرد. این برنامه در فصل جدید با گسترش تعامل با مخاطبان از طریق سامانه هدهد لطیفه‌ها و خاطرات ارسالی مخاطبان را با نام خودشان و اجرای بازیگران طنز پخش می‌کند.
این برنامه را به تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و کارگردانی ساجد قدوسیان، روزهای شنبه تا چهارشنبه به مدت یک ساعت و روز های پنج شنبه و جمعه به مدت 2 ساعت بشنوید.
مدیر شبکه در تصریح برنامه‌های تغییر یافته به برنامه «باشگاه زندگی» اشاره کرد و گفت: این برنامه از این پس با نام «شین جیم» پخش می‌ شود. در برنامه «شین جیم» شاهین جمشیدی به عنوان مجری پنج شنبه شب ها ساعت 21 میزبان چهره‌های طنز کشورمان است که به گفت و گوی صمیمی‌ با آنها می‌ پردازد.
وی افزود: «رادیو شصت» که بر مبنای پخش موسیقی و ترانه‌های نوستالژی دهه 60 و 70 پخش می‌ شد، بعد از شش ماه پخش مستمر در قالب و نام جدید «قاصدک» همره مخاطبان می‌شود. این برنامه را می توانید هر روز به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی دنبال کنید.

ویژه برنامه‌های هفته وحدت با همکاری مراکز کیش و کرمانشاه

مدیر شبکه رادیویی صبا در پایان به ویژه برنامه‌های هفته وحدت اشاره کرد و گفت: رادیو صبا در هفته وحدت، ویژه برنامه‌هایی را تقدیم مخاطبان می‌کند، که از مهم ترین آنها می توان به برنامه‌های زنده صبحگاهی و عصر گاهی شبکه اشاره کرد.
این برنامه‌ها در این ایام به صورت کار مشترکی از مرکز صدای کیش و کرمانشاه شنیده می‌ شود.
برنامه صبحگاهی با عنوان «صبح وحدت» با اجرای پرانرژی مهبد قناعت پشه و احمدرضا موسوی، به تهیه کنندگی رضا عزتی در فضایی شاد با همکاری مرکز صدای کیش روی آنتن می رود.
ویژه برنامه عصر گاهی«عصر همدلی» نیز به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر و اجرای لاله جلال آبادی، در کنار هم وطننان کرد زبان با همکاری صدای کرمانشاه و شهر پاوره همراه مخاطبان می‌ شود.

تازه ترین موسیقی و ترانه‌ها در سایت رادیو صبا
در پایان مدیر شبکه از رونمایی قالب جدید سایت شبکه در 24 مهر همزمان با سالروز به امامت رسیدن ولی عصر(عج) خبر داد. وی گفت: سایت شبکه در طراحی و قالب جدید با ارئه محصولات صوتی و تصویری جدید و بخش هایی ویژه ای به تعامل با مخاطبان می‌ پردازد.
از مهمترین بخش های آن می توان به بانک طنز اشاره کرد که در آن مخاطبان می‌ توانند به مجموعه ای از متون طنز، طنز آهنگ و پادکست ها دسترسی داشته باشند که البته قابل ذکر است که این دسترسی در دو سطح عمومی و اختصاصی تعریف شده که کاربران سایت با توجه به فعالیت در سایت امتیاز می‌گیرند.
از دیگر بخش‌های سایت می توان به سامانه هدهد برای ارسال آثار طنز مخاطبان در قالب متون، طنز آهنگ و پادکست اشاره کرد.

امتیاز شما