امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

از معرفی اسناد ملی ایران تا گریزی به وضعیف کرونایی کشور در رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۶۶
۱۴۰۰/۰۸/۰۵- ۰۸:۳۳

خاستگاه تمدن در ایران زمین، معرفی زرین کوب، ادیب و تاریخ‌نگار، گفت و گو درباره وقایع روز، آخرین تلاش ها برای تولید واکسن کرونا و ... از آیتم هایی است که در برنامه امروز «سرزمین من» گنجانده شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «سرزمین من» امروز ۵ آبان در آیتم گفت و گوی روز، دکتر منتظر القائم یکی از رخدادهای تاریخی ایران را مرور می‌کند.

در بخش «ایران به روایت اسناد» نیز دکتر ایرانشاهی به معرفی یکی از اسناد ملی ایران می‌ پردازد و آیتم «کهن دیار» همراه با دکتر احمدنژاد، به موضوع خاستگاه تمدن در ایران زمین می‌پردازد.
همچنین برنامه «سرزمین من» در آیتم «امروز در سرزمین من» با مختار اصفهانی درباره وقایع به گفت و گو می‌ نشیند.
در بخش «تاریخ نگار» برنامه هم شنوندگان با استاد زرین کوب، ادیب، تاریخ‌نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر آشنا می‌ شوند. وی از تاریخ‌نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد.
آیتم «همراه با مورخان» برنامه «سرزمین من» به معرفی محمدبن جریر طبری، تاریخ‌نگار و پژوهشگر ایرانی مسلمان در اواخر سده سوم پس از هجرت اختصاص دارد. وی همه‌چیزدان، مورخ، مفسر قرآن و فیلسوف ایرانی، مؤلف کتاب تاریخ طبری مشهور به پدر علم و تاریخ و تفسیر است.
گفتنی است امروز در مجله «سرزمین من» از ویروس کرونا و ویژگی‌های آن، تا اقدامات درمانی و دارویی برای مقابله با این ویروس و آخرین تحقیقات و تلاش ها برای تولید واکسن می‌شنویم.
برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت 13 روی آنتن می رود.

امتیاز شما