امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت «قصه زمین» در شبکه استانی قم

مشاهده ۲۰۴
۱۴۰۰/۰۹/۰۹- ۱۱:۵۷

مستند «قصه زمین» یکی از تولیدات شبکه استانی نور است که در هشت قسمت به معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان قم از منظر زمین شناسی می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در قسمت‌های اول و دوم این مجموعه مستند، دشت مسیله و بیابان‌های اطراف قم از منظر زمین شناسی و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری و جغرافیایی بررسی می‌شود. در قسمت سوم و چهارم این مجموعه جاذبه‌های بوم گردی دره‌های طبیعی و درختان کهنسال استان قم به نمایش در می‌آید. در قسمت‌های پنجم و ششم این مجموعه مخاطبان با تالاب‌های مهم قم به ویژه تالاب مرّه و تنوع گونه‌های جانوری و پرندگان مهاجر آن آشنا می‌شوند. همچنین در قسمت‌های هفتم و هشتم به صورت ویژه به معرفی و کنکاش در زندگی گونه‌های منحصر به فرد خزندگان در استان قم پرداخته می‌شود.

«قصه زمین» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی‌ هادی جوشقانی بر اساس پژوهشی از رضا علی اصل و با صدای محمد هدایتی و معصومه حقی روی آنتن می رود.

«قصه زمین» برای علاقه مندان به شناخت بیشتر از استان قم، پنج شنبه‌ها از ساعت 20 در سیمای نور پخش و سه شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها به ترتیب از ساعت 13:30 و 08:00 از همین شبکه بازپخش می‌شود.

امتیاز شما