امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

« بازتاب» علل فرار مغزها یا مهاجرت نخبگان

مشاهده ۱۸۶
۱۴۰۰/۰۹/۱۰- ۰۸:۵۹

شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه «بازتاب» روز چهارشنبه ۱۰ آذر به سراغ ابعاد مختلف و علل و عوامل فرار مغزها یا مهاجرت نخبگان می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو فرهنگ در برنامه «بازتاب» امروز، با حضور کارشناسان، ابعاد مختلف علل و عوامل فرار مغزها یا مهاجرت نخبگان را بررسی می‌کند.
فرار مغزها عموما به منزله مسئله ای اجتماعی تعریف می‌شود و بیانگر این واقعیت است که افراد دارای استعداد علمی، اقتصادی، مدیریتی، فکری یا سیاسی، با توجه به شرایط محیط اجتماعی از جمله کمبود امکانات و تسهیلات، ضعف در نظام آموزشی و دانشگاهی، بی اعتنایی به تولیدات و یا ایده‌های علمی، فقدان نظام جذب و تقویت دستاوردها و نظرات خلاقانه، مشکلات در تامین مالی، یا کم توجهی به سرمایه گذاری در حمایت از طرح های پژوهشی و علمی یا به لحاظ تنگناهای فرهنگی، سیاسی یا ایدئولوژیکی، اقدام به مهاجرت دائمی یا موقت از کشور خود می‌کنند.
در برنامه این هفته «بازتاب» دکتر روستاآزاد، رئیس پیشین دانشگاه صنعتی شریف و دکتر نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری سابق رئیس جمهور به بررسی این علل در سال های اخیر می‌ پردازند.
برنامه «بازتاب» را به گویندگی ناصر صالحی ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج ۱۰۶مگاهرتز و ۵۸۵کیلوهرتز بشنوید.

امتیاز شما