امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی طراحی رفتار و آینده نوآوری در «چرخ»

مشاهده ۲۳۴
۱۴۰۰/۰۹/۱۷- ۱۳:۵۱

برنامه «چرخ» چهارشنبه 17 آذر، با بررسی طراحی رفتار و تاثیر آن بر روی نوآوری از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش‌ «تازه‌ها»ی این قسمت از «چرخ»، مهدی بنواری، نویسنده و مترجم ادبیات گمانه‌زن و محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری، تازه‌ترین کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی را معرفی می‌کنند. 

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» هم پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ علوم شناختی با مهدی علی‌پور، طراح رفتار و مدیر محصول درباره‌ طراحی رفتار، موج آینده‌ی نوآوری گفت‌وگو خواهند کرد. طراحی رفتار یک مهارت میان‌رشته ای از تخصص‌های روان‌شناسی، اقتصاد رفتاری، مدیریت محصول، طراحی تجربه‌ی کاربری و علم داده است که شیوه‌ تصمیم‌گیری و مداخله‌ی رفتاری در کاربران را بررسی می‌کند. هدف اصلی طراحی رفتار هدایت و تغییر رفتار کاربران در جهت اهداف کاربر و کسب‌و‌کار است. در واقع طراحان رفتار، روان‌شناسی، طراحی، فناوری و روش‌های خلاقانه را با هم ادغام می‌کنند تا بفهمند چرا افراد کارهایی را انجام می‌دهند. همچنین طراحان از طریق آزمایش می‌فهمند که چگونه آنها را برای تغییر رفتار فعال می‌کنند. 

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر مهرداد کازرونی، عضو هیئت علمی‌گروه ساخت و تولید دانشکده‌ مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی روی آنتن می رود.

فصل هشتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 50 دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما