امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو صبا با «جستجوگر» به دنبال تازه‌های علم و تکنولوژی

مشاهده ۱۴۰
۱۴۰۰/۱۰/۱۱- ۰۰:۰۰

برنامه علمی جدید «جستجوگر» رادیو صبا، آخرین اخبار و رویدادهای جالب و شنیدنی دنیای علم و تکنولوژی را تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «جستجوگر» برنامه جدید رادیو صبا در حوزه دانش های کاربردی است، که اطلاعات علمی لازم در زندگی روزمره را به مخاطبان می دهد و یا با نگاهی علمی تجربیات روزانه را برای شنوندگان توضیح می‌دهد.
سیامک احمدی پور، تهیه کننده این برنامه گفت: «جستجوگر» مرورگر و موتور جستجوی رادیویی است، که در آن شخصیتی به نام محسن برنامه نویس و طراح هوش مصنوعی نقش اصلی را دارد و در کنار آن خردسالی به نام جستجوگر قرار دارد که در بخش های مختلف در این برنامه در حوزه علم و تکنولوژی، اخبار و اتفاقات تازه را مرور می‌کنیم و به معرفی نرم افزارهای کاربردی گوشی و رایانه می‌پردازیم.
وی افزود: در بخشی از برنامه به معرفی بازی‌های رایانه ای می‌پردازیم، این بخش توسط الهام سرخوش، کارشناس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای اجرا می‌شود که بازی‌هایی که مجوز این بنیاد را دریافت کرده‌اند را معرفی می‌کند. بخش دیگری از این برنامه به فیزیک و علم نجوم اختصاص دارد که آقای سلیمانی از دانشمندان برجسته کشورمان اجرا می‌ کند.

تهیه کننده برنامه «جستجوگر» درباره سایر بخش های این برنامه گفت: بخش دیگری از برنامه با اجرای بهنام روان پاک به معرفی خودروهای عجیب و غریب قدیمی و جدید می‌پردازد و حمیدرضا میناوند گجت های کاربردی در زندگی مثل دوربین‌های مجازی، عینک ها، لوازم خانگی و اداری روزانه را معرفی می‌ کند.
سیامک احمدی پور خاطرنشان کرد: در آیتم رکوردها نیز تعدادی از رکوردهای شکسته شده هفته با صدای کسی که رکورد را شکسته، به صورت مستند معرفی می‌شود. در بخش جهانگردی برنامه «جستجوگر» به مکان‌های عجیب و غریب مثل دروازه شیطان جزیره مارها و حتی مثلث برمودا ایران سفر می‌کنید.
آشنایی با هتل های عجیب و غریب دنیا با اجرای زهرا آخوندزاده و یاسمین حسن زاده و تازه‌های علم پزشکی همراه با دکتر کیانا فرحی، دیگر آیتم های برنامه را تشکیل می دهد.

وی افزود: بخشی از برنامه توسط یکی از نابینایان به نام اشکان آذر ماسوله اجرا می‌شود که علیرغم نابینایی و معلولیتی که دارند، هنرمندانه این بخش را اجرا می‌کند، حتی میکس این آیتم نیز بر عهده خودشان است. آذر ماسوله در این آیتم نرم افزارها و گجت های کاربردی ویژه نابینایان و معلولان را معرفی می‌کند.
تهیه کننده این برنامه در پایان گفت: دوست داریم با مخاطبان نیز در تعامل باشیم، به نظر من علم به قدری گسترده است که هرچه بیشتر در آن نفوذ می‌کنیم با مطالب جدید تری روبرو می‌شویم، کسی نیست که همه چیز را کامل بداند، در این برنامه قرار است از یکدیگر بیاموزیم نه اینکه به یکدیگر یاد بدهیم و با توجه به این از مخاطبان یاری می طلبیم که در هر حوزه‌ای که تخصص دارند، خبرنگار افتخاری این برنامه باشند.
برنامه «جستجوگر» را می توانید روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 14:30 از رادیو صبا دریافت کنید.

امتیاز شما