امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتاق فکر
اتاق فکر

محور امنیت غذایی در مستند سازی‌های صدا و سیمای گلستان

مشاهده ۱۶۴
۱۴۰۰/۱۰/۲۲- ۱۲:۴۲
تعداد بازدید:164

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با منتظرحجت، مدیرکل صداوسیمای این استان به بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث روز کشاورزی، امنیت غذایی و تنظیم بازار پرداختند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای همه کشورهای جهان، تأمین و امنیت غذایی پایدار برای مردم است، گفت: باید از تلاش های انجام شده درخصوص محصولات کشاورزی و تنظیم بازار توسط سازمان جهاد کشاورزی قدردانی شود. رسانه ملی و استانی برای ترویج مباحث فرهنگی در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

منتظرحجت افزود: باید با روحیه جهادی و تلاش در کنار یکدیگر اعتماد به سازمان جهاد کشاورزی را ارتقا دهیم. رسانه ملی و استانی با رویکرد جدید و مطالبه گری مشکلات مردم، برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف معیشتی به خصوص مواد غذایی و مایحتاج آنان در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: برای پیشبرد اهداف سازمان جهاد کشاورزی و طرح سلامت مردم، صدا و سیمای گلستان آمادگی هرگونه همکاری در ساخت مستند، گزارش های خبری، تله فیلم و فیلم های سینمایی با بهره گیری از دانش کارشناسان کشاورزی را دارد.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تشکر از تعامل و همکاری خوب مدیرکل صدا و سیمای گلستان در خصوص برنامه‌های کارشناسی و گفتگومحور در بخش کشاورزی گفت: صدا و سیما به عنوان بزرگترین و فراگیرترین رسانه در کشور با استفاده از ظرفیت خود در امر آموزش به جامعه مخاطب می تواند، بسیار موثر باشد.

مهاجر با بیان اینکه قرارگاه امنیت غذایی موضوعاتی فراتر از تنظیم بازار را رصد و بررسی می‌کند، بیان کرد: تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه امنیت غذایی، به منظور صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی در اولویت کاری وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته و به همه استان‌ها ابلاغ شده است و خواستار حمایت رسانه ملی و استانی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اتحاد و همدلی کشاورزان و بخش خصوصی کشاورزی استان بتوانیم بستر توسعه کشاورزی استان را فراهم کنیم و صدا و سیمای گلستان با برنامه سازی‌های خود ما را در این خصوص کمک کند.

همچنین در پایان این جلسه، هریک از معاونین حوزه‌های مختلف صدا و سیمای گلستان و جهاد کشاورزی استان، نظرات و پیشنهادهای خود را برای توسعه همکاری درخصوص اهمیت امنیت مواد غذایی و کشاورزی در رسانه مطرح کردند.

تصاویر

امتیاز شما