امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت دهه امامت و ولایت

مشاهده ۲۰۷
۱۴۰۱/۰۴/۲۱- ۱۲:۲۳

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در ایام جشن و سرور دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان تا غدیر با تولید و پخش برنامه‌های مختلف مخاطبان خود را همراهی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما در این ایام برنامه‌های " سحرلر – ریحان – تبریزیم – گئجه لر " را به صورت ویژه و با ریتمی‌شاد تقدیم مخاطبان خود می‌کند. پوشش اقامه نماز عید قربان ، پوشش جشن‌ها و مراسمات مردمی سطح شهر ، پخش ویژه برنامه " صراط " و " غدیر دریاسی" و ... بخشی از تمهیدات معاونت سیما برای رهه با برکت امامت و ولایت می‌باشد.

در این برنامه‌ها آیتم های مختلفی چون بحث های کارشناسی با حضور کارشناسانی از حوزه و دانشگاه درخصوص عید قربان و فلسفه وجودی آن ، بررسی و واکاوی شخصیت بی همتای حضرت علی علیه السلام و نقش ایشان در حمایت از نهال نوپای اسلام و استمرار و مانایی آن در ایام بعد از رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) ، پخش موسیقی‌های ملی و محلی، پخش تواشح و.. گنجانده شده است. 

رادیو آذربایجان شرقی هم در این دهه با دست پر در کنار شنوندگان خود خواهد بود. ویژه برنامه‌های " عشق بایرامی " در عید قربان و " ولایت بایرامی " در عید سعید غدیرخم هر کدام به مدت 120 دقیقه ؛ پخش برنامه‌های دعوت – فصل جوانی – آخشاملار – نمایش – دری به خانه خورشید – عیدانه – مستند ابراهیم – شوق تسلیم – امام آینه‌ها – عید ولایت – نبأ عظیم – عطر گل یاس - و ..  از دیگر تولیدات رادیو آذربایجان شرقی شمرده می‌شود.

در این برنامه‌ها با دعوت از کارشناسان مذهبی و اساتید دانشگاه درمورد جایگاه هرکدام از این اعیاد در میان مسلمین و همچنین اهمیت والای عید غدیر و معرفی ولایت و وصایت امیرالمومنین علی علیه السلام صحبت می‌شود. تهیه و پخش گزارش از آداب و رسوم مناطق مختلف در این اعیاد، برقراری ارتباط با مکه معظمه و خبرنگار اعزامی مستقر در مکه ، تهیه گزارش از پخش نذورات مردمی در بین مستمندان ، بازخوانی واقعه تاریخی غدیرخم،تبیین اهمیت و هظمت عید سعید غدیر خم در فرهنگ اسلامی، تبیین جایگاه ولایت و امامت از دیدگاه قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) ، پخش تلفن‌ها و پیامک های مخاطبان ، موسیقی‌های با کلام و بی کلام شاد و .. گوشه ای از آیتم های برنامه‌های یادشده خواهدبود.

رادیو برون مرزی تبریز هم در کنار سایر معاونت ها ویژه برنامه¬های زنده " قوربان بایرامی " را روز عید قربان و " غدیریه"  را در عید سعید غدیرخم با آیتم هایی شاد و نشاط انگیز تقدیم شنوندگان آذری زبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز می‌کند.

علاوه براین، رادیو برون مرزی برنامه‌های " سیزه سلام - سوزلو ساز - پنجره - اسلام غنچه لری - قیزیل سقاخانا - مشکات - شناور – چراغ – شهیدلر خیابانی " را هم  در دهه امامت و ولایت به صورت ویژه روی آنتن می‌برد و سعی می‌کند اوقاتی شاد و به یادماندنی برای شنوندگان خود خلق نماید.

تهیه اینفوگرافی ، موشن گرافی ، ویدئوکلیپ و نماهنگ با موضوع دهه امامت و ولایت عید بندگی و عید بزرگ ولایت ، باز نشر موسیقی‌های شاد ، احادیث و روایات از پیامبر اکرم صلوات الله علیه درمورد جانشینی و ولایت حضرت علی علیه السلام و .. بخشی از تمهیداتی است که در معاونت فضای مجازی این مرکز برای این ایام فرخنده درنظر گرفته شده است. 

گفتنی است تولید و پخش گزارشهایی با محوریت اهمیت دعای پر فیض عرفه و اعمال روز عرفه – نماز عید قربان و اعمال این روز – میزان نظارت بازرسان بهداشت بر نحوه ذبح قربانی در عید قربان ، همچنین تولید و پخش گزارشهایی درخصوص اهمیت واقعه غدیر و ولایت مداری - عید غدیر و اعمال عید ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام ؛ پوشش برنامه‌ها ی خبری و جشنهای دهه امامت و ولایت در کلانشهر تبریز و نقاط مختلف استان ؛ و همچنین تولید و نشر محتواهای خبری در قالب فیلم نوشت – عکس نوشت – اینفوگرافی و .. در صفحات خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی بخشی از تولیدات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز آذربایجان شرقی در این اعیاد بزرگ می‌باشد. 

 

 

 

 

 

 

امتیاز شما