امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

چهار هدف کلان برای ورزش بانوان در استان فارس

مشاهده ۱۷۸
۱۴۰۱/۰۴/۲۸- ۱۱:۱۳

ایران خاک دلیران امروز به وضعیت ورزش بانوان در استان فارس پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فریبا خالدی معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان استان فارس در مورد وضعیت ورزش بانوان این استان گفت: ما چهار هدف کلان را پیگیری می‌کنیم. افزایش سهم بانوان در ارتقای سلامت و افزایش سهم بانوان در بهبود فرهنگ، افزایش سهم بانوان در ارتقا هویت و اقتدار ملی، افزایش سهم بانوان در رونق اقتصادی.

خالدی بیان داشت: در بخش توسعه ورزش همگانی با شعار "هر روز ورزش بانوان یک رویداد"، یک روز بدون رویداد هم نداریم و هر روز در اقصی نقاط استان فارس برنامه داریم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان استان در مورد توسعه ورزش روستایی تصریح کرد: ۲۷۰ روستا را در طرح بشری ۲ در نظر گرفتیم . مخاطبان هدف دختران جوان مستقر در روستا هستند. این برنامه تا آخر شهریور است. ما تجربه طرح بشری۱ با ۱۳۵ روستا در مرحله قبل داشتیم و با وجود کرونا در ۸۵ روستا اجرا کردیم. طرح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی را هم پیگیری می‌کنیم.

خالدی در مورد حمایت مالی از ورزش بانوان گفت: دیروز اردوی تیم ملی استعدادیابی دختران زیر ۱۶ سال را داشتیم که حامیان مالی خوبی داشتیم. از آنجا که ورزش بانوان در سالن‌ها است و زیاد دیده نمی‌شود حامیان مالی کمی وجود دارد. اما ما پشتکار داریم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که جذب بیشتر داشته باشیم.

وی در مورد بعد ورزش قهرمان و مطالبات ملی پوشان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰۳ نفر از بانوان استان فارس عضو تیم ملی هستند. بیشتر ملی پوشان ما بحث آمد و شد دارند. انتظار دارند فدراسیون همه هزینه‌ها را پرداخت کند ولی مشکلات مالی وجود دارد. برای توسعه ورزش بانوان استان از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

امتیاز شما