امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

انعکاس شکوه همدلی در دیار آفتاب و پخش نزدیک به 5 هزار دقیقه برنامه از شبکه آفتاب

مشاهده ۲۳۸
۱۴۰۱/۰۵/۰۴- ۱۰:۴۵

بیست و نهمین سفراستانی رئیس جمهور وجمعی از اعضای هیأت دولت به استان مرکزی، سرزمین آفتاب و مهد مفاخر و مشاهیر ایران زمین، در روز جمعه 31 تیر 1401 انجام شد و استقبال پرشور مردم ولایتمدار سرزمین آفتاب؛ جلوه‌های با شکوهی ازعلاقه مردم به نظام ولایی را به نمایش گذاشت و به تصویر کشاند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه آفتاب با برنامه ریزی منسجم برای پوشش مناسب این سفر، به استقبال دولتمردان رفت؛ و قبل از سفرتمام تجهیزات فنی از قبیل، واحد سیارهای مرکز و امکانات ارتباطی جایگزین از جمله فیبر نوری، ماکروویو و فرستنده‌های دیجیتال و خط دیتا، استودیو ها و..  به لحاظ فنی بررسی و نیز هماهنگی‌های لازم و پشتیبانی‌های فنی و انسانی در تمام نقاط شهرستانهای مختلف استان مرکزی در این خصوص صورت گرفت.

شبکه آفتاب با پخش ویژه برنامه زنده و تلویزیونی"شوق دیدار" از شب قبل از سفر و در روز سفر و همچنین تهیه و پخش گزارش های مردمی، سرود ونماهنگ، پخش آنونس، تیزر، کلیپ ،ارتباط های تلفنی، زیر نویس؛ اطلاع رسانی مناسب به مردم شریف استان از حضور رئیس جمهور و نیز معرفی مفاخر و مشاهیر و مزیتهای مختلف استان مرکزی، به استقبال سفر رئیس جمهور رفت و فضای مناسبی را در استان فراهم آورد.

صداوسیمای استان مرکزی در این سفر، علاوه بر پوشش رسانه ای حضور وزرا، معاونان وزرا و نمایندگان تام الاختیار ایشان در شهرستان‌های مختلف استان و میز ارتباطات مردمی، ده برنامه مهّم حضور رئیس جمهور محترم را درشهرهای اراک وخمین شامل: استقبال رسمی در فرودگاه؛ بازدید از مجتمع صنایع آذرآب اراک، بازدید از شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک، دیدار عمومی‌با مردم شهر خمین زادگاه حضرت امام خمینی(ره)؛ بازدید از خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین و افتتاح خط تولید این پروژه ملّی، بازدید از خانه پدری و محل تولد حضرت امام خمینی(ره) در خمین؛ دیدار عمومی‌با مردم شهر اراک در ورزشگاه شهدای پنج مرداد؛ دیدار با خانواده‌ معظم شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی؛ ؛ جلسه شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه را بصورت زنده و ضبطی پوشش داد.

لازم به ذکر است، سخنرانی رئیس جمهور در بدو ورود و فرودگاه و همچنین در جمع دیدار مردمی‌شهر اراک، جلسه شورای اداری و نشست خبری در پایان سفر هیات دولت به استان نیز؛ از صداوسیمای استان مرکزی، به صورت زنده نیز پوشش رسانه ای داده شد.

همچنین از طریق برقراری ارتباط های متوالی از میزهای خدمت در ادارات مختلف، علاوه بر پوشش و اطلاع رسانی در این زمینه، به تبیین ارتباط با مسئولین و مردم نیز به صورت عملی پرداخته شد و در مجموع در حدود هفتاد دقیقه ارتباط انجام پذیرفت.

معاونت خبر شبکه آفتاب با تهیه و پخش بیش از 913 عنوان گزارش خبری بمدت 1558 دقیقه شامل خبر مکتوب، گزارش خبری تلویزیون، گزارش خبری رادیو، کانال خبرگزاری(سروش- تلگرام و اینستاگرام)، سایت خبرگزاری، ارتباط زنده، گفتگو تلویزیونی و.. ، اخبار سفر رئیس جمهور و هیات دولت را به استان مرکزی، در قالب 25 گروه خبری و به نحو شایسته ای، اطلاع رسانی کرد. همچنین دو روز قبل از سفر ریاست جمهوری به استان نیز، استاندار مرکزی با حضور در برنامه زنده ی گفتگوی ویژه خبری، به تشریح اهداف و جزئیات این سفر برای مردم شریف پرداخت.

معاونت صدای شبکه آفتاب این سفر را با تولید، تأمین وپخش 905 دقیقه برنامه و میان برنامه در ساختارهای ترکیبی، گزارشی، مستند، آنونس وارتباط استودیویی و تلفنی از جمله «گلبانگ صبح»، «موج جوانی»، «نشست هفته»، «پیام امروز» و به صورت ویژه پخش زنده برنامه رادیویی"فردای روشن" نیز پوشش رسانه ای داد و همراه با مخاطبان و شنوندگان ارجمند خود بود.

معاونت سیمای شبکه آفتاب هم با تولید، تأمین و پخش 2252 دقیقه برنامه و میان برنامه با ساختار مستند و موضوعات مختلف از جمله «سخنرانی رئیس جمهور»، «گزارش مردمی»، «صنعت ومعدن»، «میراث ماندگار»، «چوب بستنی»، «یک مشت علف»، «نامداران سرزمین آفتاب»، «بارگاه قدس»، «سرود ونماهنگ»، «ایران سربلند»، «معرفی استان مرکزی»، «سامانه 111»، «زیرنویس» و... و همچنین تهیه و پخش ویژه برنامه زنده تلویزیونی"شوق دیدار" با بخش های مختلف، نسبت به پوشش کامل این مهم اقدام و برنامه‌های متنوعی را تقدیم نگاه گرم بینندگان رسانه استانی نمود.

معاونت فضای مجازی شبکه آفتاب هم با هدف اطلاع رسانی و پوشش برنامه‌های سفر رئیس جمهور و هیات دولت، با طراحی و راه اندازی صفحه ویژه «سفر رئیس جمهور» در وب سایت مرکز، تهیه و انتشار بیش از 150 عنوان خبر ویژه و طراحی 3 قاب ویژه برای پوشش اخبار مربوطه، درکانال ها و صفحات اجتماعی خود در قالب عکس نوشت، گزارش خبری و ویدئو، اینفوگرافی، فتو کلیپ، آلبوم تصاویر و... و همچنین تولید دو ویدئو کلیپ از روند و گزارش سفر دولت سیزدهم به استان مرکزی، همراه مخاطبان خود از سراسر کشور بود.

از نکات دیگر این سفر؛ گزارش لحظه ای و به روز رسانی سریع و به موقع سایت صداوسیمای مرکز مرکزی و عملکرد مطلوب روابط عمومی‌شبکه آفتاب درپوشش مناسب اخبار؛ تلاش همکاران؛ رویدادها و برنامه‌های مختلف حوزه‌های صفی صداوسیما از طریق رسانه‌های استان، شبکه‌های مجازی، ستادی و صفحات و کانالهای مختلف درون و برون سازمانی قبل و بعد از این سفر پربرکت بود.

امتیاز شما