امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر به دور ایران با دوچرخه در چهارصد روز

مشاهده ۲۷۱
۱۴۰۱/۰۵/۰۷- ۱۶:۱۷

آقای منصوریان، دوچرخه سوار به همراه همسر و فرزندش مهمانان دیشب شب‌نشینی بودند؛ آن‌ها با حضور در برنامه از ایجاد سبک زندگی دوچرخه سواری صحبت کردند و به چالش‌های آن پرداختند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همسر آقای منصوریان، گفت: ما پیش از ازدواج ورزش‌های مختلفی را دنبال می‌کردیم اما پس از ازدواج و افزایش مشغله‌ها تصمیم گرفتیم تا تفریح مشترکی را ایجاد کنیم اما در سال ۹۲ با گذشت ۲ الی ۳ ماه از شکل‌گیری تفریح دوچرخه ‌سواری تصمیم گرفتیم این کار را بیشتر انجام دهیم و آن را به عادت و سبک زندگی خود تبدیل کنیم.

دوچرخه سواری ما با دوچرخه‌ای که همسرم به عنوان کادوی تولد برای من خرید آغاز شد؛ اولین سفر ما نیز به پیشنهاد یکی از دوستان در سال ۹۳ اتفاق افتاد و فهمیدیم می‌توانیم در این کار خوب باشیم. در سال ۹۶ با تولد فرزندمان ارسلان تصمیم گرفتیم تا ملزومات مورد نظر برای جابه‌جایی کودک با دوچرخه را رعایت کنیم تا بتوانیم در سطح شهر نیز رفت و آمد داشته باشیم. به این صورت دوچرخه سواری به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های زندگی ما تبدیل شد که اکنون بخش  جدایی ناپذیر زندگی ما به حساب می‌آید.

او گفت: زمانی که به سفر چهارصد روزه خود به دور ایران فکر می‌کنم تمامی چالش‌های آن به ذهنم می‌رسد چرا که در آن زمان به تازگی صاحب فرزند شده بودیم و این امر چالش‌های سفر با دوچرخه را افزایش می‌داد؛ با این وجود این سبک سفر به اندازه‌ای زیبا و دوست‌داشتنی است که هیچ زمان از تصمیم  سفر خود پشیمان نشدم و همواره دوست دارم به انجام آن ادامه دهم. به دنبال ایجاد چنین سبک زندگی زیبایی، ما اکنون اهمیت بیشتری برای محیط زیست قائل هستیم چرا که طی سفرهای خود از مناطق مختلف دیدن می‌کنیم.

وی اظهار داشت: این سبک زندگی تغییرات بسیاری در رفتار روزانه ما شکل داده و بسیاری از کارها را به نوعی دیگر انجام می‌دهیم تا آسیب کمتری به محیط زیست بزنیم. ما همچنین طی این سال‌ها به دنبال چالش‌هایی که در سفر داشته‌ایم در مدیریت بحران بهتر شده‌ایم و سریع‌تر عمل می‌کنیم.

آقای منصوریان، گفت: متاسفانه امروزه به دلیل افزایش سرعت زندگی مردم دیگر حال بسیار خوبی ندارند؛ تمامی افراد در کودکی خاطرات بسیار خوبی دارند که فکر کردن به آن‌ها حال فرد را خوب می‌کند. انسان‌ها از آنجایی که در کودکی بیشتر در لحظه زندگی می‌کنند و سرعت زندگیشان کمتر است احساسات بهتری را تجربه می‌کنند. امروزه تنها سفر می‌تواند چنین حسی را در اختیار افراد بگذارد و هر چه سفر آهسته‌تر باشد و به طبیعت نزدیک‌تر باشد بیشتر این احساسات به وجود می‌آیند.

او ادامه داد: من به همراه همسرم در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در دو مرحله تا ترکیه با دوچرخه سفر کردم و در سال ۹۵ نیز از مناطق شمالی ایران دیدن کردیم. ما تلاش داشتیم به این صورت سبک زندگی با دوچرخه سواری را در زندگی خود پرورش دهیم. ما برای این کار با افراد مختلفی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کردیم و به آن‌ها پیام دادیم تا راهنمایی آن‌ها را دریافت کنیم. اکنون دوچرخه‌ها بخشی از خانواده ما شده‌اند و با گذر زمان سعی می‌کنیم آن‌ها را در زندگی خود نگه داریم.

وی در پایان افزود: هر چه انسان در زندگی چالش‌های بیشتری در زندگی ببیند متوجه می‌شود مشکلات زندگی نیز قابل حل هستند و دیگر از مقابله با آن‌ها نمی‌ترسد.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر گودرزیاست. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما