امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نوای کاروان در حسینیه اترک

مشاهده ۲۲۴
۱۴۰۱/۰۵/۰۹- ۱۲:۴۸

صدا و سیمای خراسان شمالی با ویژه برنامه‌های مختلف در محرم عزادارن حسینی را همراهی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،«با نوای کاروان» عنوان برنامه ‏ای است که در دهه اول محرم از سیمای اترک پخش خواهد شد. در این برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی به نقش قیام امام حسین (علیه السلام) در زنده نگهداشت اسلام پرداخته می‌شود.

مداحی وگفتگو با پیرغلامان ، گزارش از آداب و رسوم مردم خراسان شمالی در محرم و صحبت درمورد آیین‌های عاشورایی مثل تعزیه ، پرده خوانی، علم گردانی، نخل گردانی و ... ، فعالیت حسینه در شهر و روستا های استان ، ارتباط با شهرهای مذهبی، گزارش زنده از عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) در تکایا و حسینیه‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی ، محرم در اسارت (مصاحبه با آزادگان در خصوص حال و هوای محرم در زمان اسارت)، مسابقه نوحه خوانی بین مداحان نوجوان در حضور عزاداران حسینی در استودیو، تلفن و پیامک‏های مردمی و...از دیگر بخش های «با نوای کاروان» است.

«با نوای کاروان» به تهیه کنندگی حسین علیزاده واجرای ابوذر شفیعی از اول محرم هرشب ساعت 21 به مدت یک ساعت ازسیمای اترک به صورت زنده روی آنتن می رود.

 «حسینیه» نیز عنوان برنامه ای است که در دهه اول محرم شنوندگان صدای اترک را همراهی می‏ کند. «حسینیه» موضوعاتی مانند بیان هویت انقلاب اسلامی‌که نشات گرفته ازفرهنگ عاشورایی است، افزایش مشارکت های اجتماعی و دستگیری از نیازمندان در محرم ، تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه حسینی و کمک به ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نقش بانوان ، کودکان و نوجوانان در حماسه عاشورا و... را مورد توجه قرار داده و به تبیین اهداف قیام عاشورا با بهری گیری از حضور کارشناسان و صاحب نظران می‌پردازد.

مداحی و مرثیه ، معرفی هیئات مذهبی فعال در شهر و روستا های استان ، معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی در محرم ، مصاحبه با فعالان اجتماعی و انعکاس فعالیت جهادی و کمک های مومنانه ، روایت سرخ (گفتگو با شعرا و نویسندگان مرتبط با محرم) ، محرم در سنگر (گفتگو با رزمندگان، آزادگان وپیرغلامان) ، ارتباط زنده با اماکن وهیئات مذهبی، تلفن و پیامک ‏های مردمی و... از دیگر بخش های «حسینیه» است.

« حسینیه» به تهیه کنندگی سمانه سفیدگر و زهرا تیمورزاده، گویندگی جواد اسکندری و زهرا محمدی دهه اول  محرم هر روز ساعت 18 به مدت یک ساعت از صدای اترک به طور زنده پخش می ‏شود.

امتیاز شما