امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سکوتی از دل صحرا

مشاهده ۵۲۲
۱۴۰۱/۰۶/۱۲- ۱۱:۲۶

دکتر منتظر حجت مدیر کل صدا و سیمای گلستان به همراه معاونین خود با حضور در محل فیلمبرداری تله فیلم « سکوت صحرا » در جریان روند تولید این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صدا و سیمای گلستان در ابتدای این نشست صمیمی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل ساخت این تله فیلم افزود: سکوت صحرا روایتگر زندگی آن دسته از افرادی است که در دفاع از فرهنگ سنتی و محلی خویش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و در پی آن هستند که فرهنگ کهن خود را احیا کنند.
دکتر منتظر حجت با اشاره به اینکه این تله فیلم با نگاه ویژه به آداب و فرهنگ و سنن قوم ترکمن استان و جاهای دیدینی آن در حال تولید است بیان داشت: قصه این فیلم در لابه لای سفر به مناطق دیدنی و بکر گلستان، فرهنگ‌ و آداب و رسوم قوم ترکمن و به ویژه برگزاری مراسم ازدواج در این منطقه، برای مخاطب به تصویر می‌کشد.
وی اظهار داشت: در ساخت این مجموعه از بازیگران بومی‌با گویش محلی بهره برده شده و پرداختن به آداب و رسوم و سنت‌ها و جغرافیای منطقه یکی از موضوعات قابل توجه در این تله فیلم است.
مدیر کل صدا و سیمای استان در پایان افزود: توجه به فرهنگ بومی، بستری برای شناخت استعدادهایی بومی در زمینه‌های مختلف توسعه استان ایجاد می‌کند و می‌تواند سرمایه انسانی در سینما را از عرصه‌های محدود و کوچک بومی‌به عرصه‌های ملی معرفی کرده و ارتقاء ببخشد و با ساخت فیلم های بومی، محلی جهانی شد.
« سکوت صحرا » به کارگردانی ماندانا اویسی و تهیه کنندگی سید حسام شجاعی و ابراهیم امیرخانی در منطقه ترکمن نشین استان گلستان در مرحله تولید است و در این مجموعه بازیگرانی همچون عبدالرسول اونق، فرشید کلته، نازنین مسگری زاده، غلامعلی رضایی، مریم چوری، بابک تهرانی، انسیه نیشابوری و ... ایفای نقش می‌کنند.  
این تله فیلم داستان جراح مطرحی است که در آستانه مراسم ازدواجش برای جبران حادثه ای که سالها پیش در گلیداغ برایش اتفاق افتاده است، همزمان با عید قربان از تهران عازم این منطقه میشود؛ اما ماشینش حوالی بندر ترکمن خراب شده و برای رسیدن به مقصد و به دلیل ضیق وقت با مراد گلدی که راننده وانت است همراه شده تا او را به مقصد برساند و از گوشه گوشه ی ترکمن صحرا عبور می‌کند و با مردمان این خطه و  فرهنگشان آشنا می‌شود و در همین ضمن مهشید همسر دکتر از سفر یهویی و بی خبر شوهرش نگران است …
دیگر عوامل سکوت صحرا مجری طرح : ماندانا اویسی، ناظر کیفی: حمیدرضا زرگرانی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: شقایق صادق، مدیر تولید :علی شاهینی، مدیرتصویربرداری: حسن اسدی، مدیر صدابرداری: جعفر علیان، طراح گریم: رسول احمدی، تدوین: حسین پویان، موسیقی: حاجی محمد ایری، عکاس: پرهام احمدی.

تصاویر

امتیاز شما