امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ارسال بیش از پنج هزار اثر به جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه»؛
ارسال بیش از پنج هزار اثر به جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه»؛

پخش اختتامیه فردا از شبکه امید فردا

مشاهده ۴۳۴
۱۴۰۱/۰۸/۲۵- ۱۵:۵۰
تعداد بازدید:434

هشتمین دوره جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» با هدف شناسایی استعدادهای برتر نوجوانان در عرصه هنر و رسانه با تمرکز بر رسانه‌های تصویری در حال برگزاری است .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» در بخش های هنری، علمی آموزشی و جانبی برگزار شده که پس از ثبت آثار دانش آموزان، داوری جشنواره در چند مرحله انجام شده است. آثار برگزیده در زمان اکران مردمی جشنواره به نمایش در آمده و به فیلم های کوتاه برگزیده و سایر آثار منتخب، جوایزی در اختتامیه این رویداد تعلق می‌گیرد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید گفت: جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» در حوزه‌های فیلم های داستانی، مستند، علمی، آموزشی، انیمیشن، نماهنگ، فیلم و تیزر تبلیغاتی، فیلمنامه نویسی و .. برگزار می‌شود و دانش آموزان در مقاطع و در رده‌های سنی مختلف در این جشنواره شرکت کرده اند.
مدیر شبکه امید ادامه داد: این شبکه به عنوان شبکه اختصاصی کودک و نوجوان یکی از مهمترین حامیان جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» است که در تلاش است نوجوانان را در عرصه تولید وارد کند و صحنه تولید را به آن‌ها بسپارد و یکی از راه‌های شناسایی استعدادهای نوجوانان را از دل برگزاری چنین جشنواره‌هایی دنبال می‌کند.
وی افزود: در هشتمین دوره جشنواره فیلم دانش آموزی مدرسه، 5 هزار و 207 اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره رسیده که این تعداد از 31 استان کشور، 334 شهر و 1495 مدرسه از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
مدیر شبکه امید خاطرنشان کرد: در جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» 27 کشور هم مشارکت داشته اند و آثارشان را به بخش بین المللی این جشنواره ارسال کرده اند که ان شالله، آثار برگزیده جشنواره؛ در آینده از قاب شبکه امید پخش خواهد شد.
باطنی تصریح کرد: سینما فلسطین، خانه جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» بود و هر روز در برنامه «نوساز» شبکه امید اخبار این رویداد فرهنگی از ساعت16:30 تا 19 پوشش داده شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در اختتامییه «جشنواره فیلم دانش آموزی مدرسه» فراخوان جشنواره عکاسی اعلام می‌شود که جشنواره ای مستقل است و در حوزه گرافیکی، هنرهای تجسمی، عکاسی و تصویرگری برگزار خواهد شد.
جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» با همکاری وزارت آموزش و پرورش، رسانه ملی ، مرکز پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و نهادهایی همچون حوزه هنری و سازمان هلال احمر برگزار شده و مراسم اختتامیه آن فردا پنج شنبه 26 آبان در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار می‌شود .

امتیاز شما