امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاونت امور استان‌های رسانه ملی:
معاونت امور استان‌های رسانه ملی:

بسیج نمادی از وحدت میان مردم برای تحقق آرمان‌ های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی است

مشاهده ۱۹۹
۱۴۰۱/۰۸/۲۶- ۱۱:۲۸
تعداد بازدید:199

دکتر حسن عابدینی معاونت امور استان‌ ها ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان رسانه ملی، بسیج را نمادی از وحدت میان آحاد مردم کشور عزیزمان برای تحقق آرمان‌ های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نشستی مشترک بین معاون امور استان‌ها و شورای مدیران معاونت با رئیس و جمعی از مسئولین سازمان بسیج سازندگی کشور با حضور قائم مقام مرکز بسیج صدا وسیما با موضوع رزمایش جهادگران فاطمی 2 و همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور در محل سالن جلسات معاونت امور استان‌ها برگزار شد.

در این نشست که مدیران کل مراکز به همراهی شورای معاونین، فرماندهان بسیج صدا وسیما و مدیران روابط عمومی سپاه‌های استانی نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند دکتر حسن عابدینی معاون امور استان‌ های رسانه ملی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تاکید بر ضرورت تداوم راه آنان، گفت: هفته بسیج همواره فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزش‌ ها و روحیه بسیجی و بیان افتخارات و دستاوردهای این تشکیلات مردمی است.

او با بیان اینکه برخی می‌گویند تشکیل بسیج با هدف سازماندهی نیروها در زمان جنگ تحمیلی انجام شد، گفت: حضرت امام (ره) فرمان تشکیل بسیج را در 5 آذر سال 1358 صادر فرمودند که هنوز جنگ تحمیلی آغاز نشده بود؛ از ابتدا نگاه بلند امام این بود که بسیج چند بُعدی باشد و در حوزه‌های مختلف مورد نیاز مردم ورود کند و بالندگی نهضت جهانی اسلام در عرصه‌های ملی و جهانی مرهون وجود بسیج و گفتمان بسیج است.

حسن عابدینی با یادآوری اینکه ورود بسیج به عرصه‌های گوناگون بعد از دفاع مقدس در راستای تجلی همان نگاه بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی‌ بود، گفت: شکل گیری هندسه قدرت نوین جهانی ناشی از گسترش اندیشه بسیجی می‌باشد. وی گفت: بسیج متعلق به زمان، جغرافیا و قشر خاصی نیست بلکه شجره طیبه ای است که تا حشد الشعبی، انصارالله، حزب الله و ..را در بر می‌گیرد.

عابدینی گفت: بسیج  همواره در نبرد سخت، جنگ نرم، کارزار هوشمند و از همه مهمتر قدرت هنرمندانه تاثیرگذار بوده و امروز شاهد الگوبرداری از آن در جبهه مقاومت سایر نقاط جهان در برابر نظام سلطه هستیم.

او با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌هایی نظیر کمک‌ های مومنانه، سازندگی و خدمت‌ رسانی به مردم، حضور در سیل، زلزله، کرونا، ساخت‌وساز بخصوص در مناطق محروم و دیگر عرصه‌های نیاز جامعه، ورودی موفق و تاثیر گذار داشته است، گفت: برنامه‌ها و فعالیت های بسیج نبایستی به هفته و زمان خاص محدود شود بلکه بایستی در طول سال انجام پذیرد . وی گفت: از نگاه نظام، آحاد جمعیت ایران اسلامی‌ بسیجی هستند و هرکس دل در گرو نظام، انقلاب و ایران اسلامی دارد، بسیجی محسوب می‌شود.

در ادامه این نشست سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در طول هفته بسیج رزمایش جهادگران فاطمی 2 و همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.  

سردار زهرایی گفت: در سازمان بسیج سازندگی چهار گروه افراد حضور دارند. اول گروه‌های جهادی که در حال حاضر در کشور 42 هزار گروه جهادی فعالیت می‌کنند. دوم شوراها و مجامع هستند که در 534 شهرستان فعالیت دارند که اندیشه ورز هستند. سوم کارگروه‌های تخصصی اند که 12 نوع می‌باشند و چهارم قرارگاه‌های جهادی اند که کار اجرایی انجام می دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: رزمایش جهادگران فاطمی 2 از  پنج شنبه 26 آبان (اولین روز هفته بسیج ) در نجف آباد اصفهان آغاز شده و تا 15 آذر به مدت 19 روز ادامه می یابد که تقاضا می‌کنیم کلیه استان‌ها در این رزمایش با قوت حضور یابند.

وی ادامه داد: این رزمایش 3 مرحله دارد. اول فعالیت 14 هزار گروه جهادی به تعداد 150 هزارنفر که بزرگترین پمپاژ امید آفرینی را در کشور ایجاد خواهند کرد. دوم  حضور در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی که بیش از 29 هزار صندوق قرض الحسنه اشتغال زا در کشور فعالیت می‌کنند که 130 هزار خانواده عضو آنها هستند و 29 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده اند که گردش مالی در حدود 4000 میلیارد تومان دارند. سوم تکمیل زنجیره ارزش افزوده در محصولات بومی هر منطقه از کشور است.

سردار زهرایی گفت: همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، در شش استان بصورت ملی و در مابقی استان‌ها بصورت منطقه ای برگزار می‌شود.

در پایان تفاهم نامه همکاری مستمر بین معاونت امور استان‌ها، سازمان بسیج سازندگی و مرکز بسیج صدا و سیما امضا شد.

 

امتیاز شما