امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت وگو با رادیو دری مرکز خراسان رضوی عنوان شد؛
در گفت وگو با رادیو دری مرکز خراسان رضوی عنوان شد؛

توافق برای برگزاری نمایشگاه‌های متقابل محصولات در ایران و افغانستان

مشاهده ۳۴۲
۱۴۰۱/۰۹/۱۲- ۱۴:۳۲
تعداد بازدید:342

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری معاونت برون مرزی از برپایی نمایشگاه‌های متقابل میان دو کشور ایران و افغانستان ظرف شش ماه آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «امیر رضا رجبی»، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی درباره سفر اخیر هیات بزرگ اقتصادی از این استان به ولایت هرات گفت: با توجه به نزدیکی استان خراسان رضوی و ولایت هرات افغانستان، چهار اجلاس مشترک اقتصادی بین دو ولایت برگزار شده بود و در روزهای اخیر نیز پنجمین اجلاس به میزبانی «مولوی اسلام جار» والی هرات برگزار شد.

رجبی افزود: پیگیری مصوبات جلسه چهارم و اقداماتی که در طول ماه‌های اخیر برای افزایش سطح مبادلات صورت گرفته است در اجلاس پنجم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تفاهم نامه ای 47 بندی بین اسلام جار والی هرات و «چمندی» معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی به امضا رسید.

به گفته مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه محصولات افغانستان در ایران از جمله تقاضاهای طرف افغانستانی بود که مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد این نمایشگاه ظرف شش ماه آینده در مشهد برگزار شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی افزود: متقابلا قرار شد نمایشگاه محصولات ایران نیز در ولایت هرات افغانستان برگزار شود.مقام اقتصادی استان خراسان رضوی همچنین با بیان این که توازن تجاری بین دو کشور در مجموع برقرار است، گفت: به عنوان نمونه در استان خراسان رضوی در هفت ماهه سال 1401 واردات استان از افغانستان از نظر وزنی 22 درصد و از نظر ارزش دلاری نیز 37 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مشروح این گفت و گو و برنامه‌های دیگر رادیو دری اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی در تارنمای این رادیو به آدرس https://parstoday.com/dari قابل مشاهده است.

امتیاز شما