امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

داستان‌ها و آدم ها روی خط رادیو سلامت

مشاهده ۴۲۳
۱۴۰۱/۱۰/۲۰- ۱۴:۳۰

در برنامه «داستان‌ها و آدم ها»، سه شنبه – ۲۰ دی ماه، قصه «داستان‌هاروی» بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «داستان‌ها و آدم ها» با اعلام داستان و روایت داستان آغاز می‌شود و در ادامه روان‎شناس و کارشناس این برنامه رادیویی به تحلیل روابط شخصیت ها و عناصر داستان،‌ نشانه شناسی و ارتباط داستان با مسایل و مصادیق واقعی جامعه امروز می‌پردازد.
این برنامه رادیویی، دوشنبه به داستان خوانی «داستان‌هاروی» به نویسندگی استیون کینگ اختصاص دارد.
بخشی از داستان کوتاه « خواب هاروی » اثری از این نویسنده را در زیر می خوانید:
«جنت پای سینک ظرف‌شویی می‌چرخد و یک دفعه چشمش می‌افتد به شوهرش که حدود سی سال است با هم زندگی می‌کنند. با تی‌شرت سفید و شلوارک بیگ‌داگ نشسته پشت میز آشپزخانه و او را تماشا می‌کند.
تازگی‌ها این مدیر روزهای هفته وال‌استریت را بیشتر شنبه صبح‌ها درست همینجا با همین شکل و شمایل می‌بیند: شانه‌های آویزان و چشم‌های مات، شوره سفیدی روی گونه‌ها، موهای سینه که از یقه تی‌شرتش بیرون زده، و موهای شاخ ایستاده پشت سر مثل آلفا‌آلفای۱ شیطان‌های کوچک که پیر و خرفت شده باشد. جنت و داستش هانا این اواخر برای هم داستان‌های آلزایمری تعریف می‌کردند وهمدیگر را می‌ترساندند ( مثل دختربچه‌هایی که شب خانه هم می‌خوابند و برای همدیگر داستان ارواح تعریف می‌کنند): فلانی دیگر زنش را نمی‌شناسد، آن یکی دیگر اسم بچه‌هایش یادش نمی‌آید.
ولی حقیقتا باورش نمی‌شود که این حضورهای خاموش صبح شنبه ربطی به آلزایمر زودرس داشته باشد. هاروی استیونس همه روزهای کاری هفته یک ربع به هفت حاضر و آماده است و برای رفتن لحظه‌شماری می‌کند، مرد شصت ساله‌ای که پنجاه ساله نشان می‌دهد( خب، بگوییم پنجاه و چهار ساله)، با یکی از آن کت و شلوارهای برازنده‌اش، مردی که هنوز هم می‌تواند معامله‌ای را به نحو احسن جوش بدهد، به موقع بخرد، یا پیش‌فروش کند.»
گفتنی است، برنامه «داستان‌ها و آدم ها» به تهیه کنندگی «سارا شریفی» کاری از گروه بهداشت روان رادیو سلامت، که روزهای دوشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

امتیاز شما