امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی؛
در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی؛

چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی

مشاهده ۳۷۹
۱۴۰۱/۱۱/۱۱- ۱۱:۵۸
تعداد بازدید:379

صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای نکوداشت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت روح الله برنامه‌های مختلفی در معاونت های سیما، صدا، رادیو برون مرزی، اخبار و اطلاعات و فضای مجازی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  سیمای استانی سهند امسال در کنار پخش برنامه­های روتین خود برنامه‌های سحرلر و گئجه لر را به صورت ویژه به روی آنتن می‌برد . در این برنامه ­ها در کنار گرامیداشت فرا رسیدن چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی‌به بیانیه گام دوم انقلاب و موضوعات و بندهای مطرح شده در آن و همچنین رهنمودها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در چهل سال دوم انقلاب پرداخته می‌شود.

همچنین باز خوانی وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام(ره) و بررسی روزشمار انقلاب توسط کارشناس مربوطه، دعوت از فرمانداران شهرستان‌ها و ارائه گزارش از دستاوردهای انقلاب در این مناطق، آیتم "اینجا آذربایجان است " و پخش کلیپ های انقلابی و .. برخی از آیتم های پیش بینی شده در این برنامه‌هاست.

پوشش راهپیمایی مردم انقلابی و ولایتمدار استان در روز بیست و دوم بهمن در قالب ویژه برنامه این روز ، ضبط و پخش مراسم ها و جشن‌های برگزار شده در سایر شهرستانهای استان ، پخش فیلم ها و سریال های مرتبط با این ایام ، پخش مستند و انیمیشن و .. از دیگر تدارکات شبکه سهند در دهه فجر شمرده می‌شود.    

رادیو آذربایجان شرقی هم در ایام الله فجر ویژه برنامه­ های زنده " فجر بایرامی " و " انقلاب بایرامی " را هر روز پیش از ظهر و بعد از ظهر به روی آنتن می‌برد. در این برنامه‌ها موضوعاتی چون بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی ، پخش خاطرات مردمی از مبارزات دوران انقلاب اسلامی در استان، معرفی مبارزان، چهره‌های هنری شاخص و انقلابی در استان و شهرستانها، اطلاع رسانی صحیح از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران در سالهای پس از انقلاب و... تقدیم شنوندگان خود می‌کند.

پخش نمایش رادیویی " یانار کومور " ، مسابقه " موج 94 " ، مستندهای " انقلاب در آذربایجان، و قانلی قیام " و ویژه برنامه ­های رادیو شهر مراغه بخشی از تمهیدات رادیو آذربایجان شرقی برای چهل و چهارمین دهه مبارک فجر است.

علاوه براین قرار است ویژه برنامه  "4457 " با موضوع قیام مردم قهرمان تبریز در 29 بهمن سال 56 از این رادیو برای مخاطبان سراسر کشور پخش شود. در این ویژه برنامه علاوه بر پخش سرودها و ترانه‌های انقلابی و نوستالژی، پخش پیام ها و تلفن‌های شنوندگان، گزارش هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان و همچنین تاثیر و نقش آذربایجان شرقی در شکل گیری و تداوم حرکات انقلابی مردم به ویژه در راهپیمایی روز بیست و نهم بهمن در چهلم شهدای قم برای شنوندگان پخش می‌شود.

همچنین ویژه برنامه روز 22 بهمن در این روز به صورت زنده از ساعت 8:30 صبح به مدت 240 دقیقه با آیتم های ویژه از رادیو آذربایجان شرقی تقدیم علاقه مندان می‌شود.

گفتنی است رادیو برون مرزی تبریز نیز در این ایام برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان آذری زبان خود در منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان تدارک دیده است. ویژه برنامه­ های " شانلی ظفر ، ظفر بایرامی، نمایش ­های " جانواوارین گوزوندن ، و آرامیزدا نه­لر اولدو، مستند رهبر، پرسپکتیو، شهیدلر خیابانی، چراغ، سوزلو ساز ، "  قسمتی از تولیدات این رادیوست که در ایام دهه فجر و در سالروز پیروزی خون بر شمشیر برای شنوندگان فرامرزی پخش می‌شود.

پوشش برنامه‌های ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف استان ؛ پوشش خبری راهپیمایی باشکوه روز بیست و دوم بهمن؛ تهیه گزارش در خصوص سبک معماری ایرانی – اسلامی در المان ­های شهری؛ تهیه گزارش از مدارس و دانش آموزان با موضوع دهه فجر؛ تهیه و پخش گزارش کتاب با محوریت معرفی کتابهای مرتبط با انقلاب اسلامی؛ تهیه گزارش از توسعه و پیشرفت در حوزه را ه ­های روستایی استان؛ تهیه گزارش از طرح های عمرانی و افتتاح این طرح ها در ایام الله دهه فجر ، تهیه دو مورد گزارش از دستاوردهای انقلاب اسلامی در کلاشهر تبریز و شهرستان‌ها و تهیه و پخش دو مورد گزارش از شرکت های دانش بنیان بخشی از برنامه‌های معاونت خبر در دهه مبارک فجر است.

تهیه اینفوگرافی، روزشمار انقلاب در قالب موشن گرافی، باز نشر موسیقی‌های مربوط به انقلاب، پوستر، ویدئوکلیپ، عکس نوشت بیانات و فرمایشات امام و رهبری در مورد انقلاب و دهه فجر، ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن در روز دوازده بهمن، سرودها و شعارهای دوران انقلاب  و انتشار سخنرانی‌های سال های قبل مقام معظم رهبری در مورد 29 بهمن، و پخش تولیدات از رادیو نما از جمله تمهیداتی است که در معاونت فضای مجازی این مرکز در آغاز چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب درنظر گرفته شده است.  

 

امتیاز شما