امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه سهند در سوگ بزرگ پیامدار دشت کربلا

مشاهده ۴۳۶
۱۴۰۱/۱۱/۱۶- ۱۲:۲۵

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در سالروز وفات جانسوز حضرت زینب کبری سلام الله علیها برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما برنامه شبانگاهی " گئجه لر " را به تهیه کنندگی جمال پورفرج در شب وفات بانوی بزرگ اسلام به صورت ویژه به روی آنتن برده و در روز وفات هم در برنامه‌های روتین به صوزت ویژه به این موضوع پرداخت می‌شود.

معاونت صدا هم در شب وفات عقیله بنی‌هاشم (س) ویژه برنامه " محفل زینبی " را به تهیه کنندگی رقیه دهقانپور تقدیم مخاطبان رادیو میکند. بحث ها و گفتگوهای کارشناسی ، پخش مداحی ، گزارش های مردمی و پیامهای مخاطبان بخشی از آیتمهای این برنامه 55 دقیقه ای شمرده می‌شود.

گفتنی است رادیو برون مرزی تبریز هم در سالروز رحلت بزرگ پیامدار دشت کربلا برنامه‌های " قیزیل سقاخانا " به تهیه کنندگی نسرین میلانی زاده و " بال بولاغی " به تهیه کنندگی سجاد دشتی را برای مخاطبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز تهیه و پخش می‌کند.

در این برنامه‌ها با حضور کارشناسان مختلف حوزه ، مداحان و مرثیه سرایان آذری زبان درمورد نقش بی بدیل حضرت زینب سلام الله در خصوص انتقال پیام مظلومیت اهل بیت علیهم السلام در واقعه عظیم کربلا صحبت شده، و نیز اشعار آیینی مربوط به این شخصیت بزرگوار در آثار شعرا و مرثیه سرایان آذری زبان بررسی می‌شود.

امتیاز شما