امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه پرس تی‌ وی صورت می‌گیرد؛
در شبکه پرس تی‌ وی صورت می‌گیرد؛

مروری بر انقلاب اسلامی در ۱۰ دقیقه

مشاهده ۳۱۶
۱۴۰۱/۱۱/۱۶- ۱۳:۴۹
تعداد بازدید:316

شبکه پرس تی‌ وی در ۱۰ دقیقه روند شکل‌گیری، پیروزی و حیات جمهوری اسلامی را مرور می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند ۱۰ دقیقه به بررسی سیر انقلاب ایران و جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال اختصاص دارد.
این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب وقوع انقلاب اسلامی را در تراز یک ماموریت غیرممکن و ساقط کردن رژیم گذشته به عنوان جزیره ثبات مورد اعتماد آمریکایی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
بر اساس‌ اطلاعات ارائه در مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، ایالات متحده آمریکا کنترل آنچه را که جیمی‌کارتر زمانی به عنوان «جزیره ثبات در یکی از آشفته‌ترین مناطق جهان» توصیف می‌کرد، از دست داد.
مستند ۱۰ دقیقه تاکید می‌کند ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره)، در سرنگونی رژیم شاه طرفدار غرب، نبردی سخت را انجام داد. آنها در آرزوی کشوری با حاکمیت ملی بودند، کشوری با بیشترین میزان خودمختاری، فارغ از یوغ بلوک شرق و غرب؛ و براندازی این
به اصطلاح «جزیره ثبات» چیزی نبود که آمریکایی‌ها و دیگر قدرت های بزرگ آن زمان انتظار داشتند. و به این ترتیب، دشمنی با ایران آغاز شد.
این مستند در ادامه به شکل اجمالی به موانعی که دشمنان بر سر راه انقلاب اسلامی و مردم ایران ایجاد کرده‌اند اشاره‌ می‌کند.
مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما