امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتخاب برترین‌های ورزش با برنامه «قهرمان ایران»

مشاهده ۵۵۵
۱۴۰۱/۱۲/۰۲- ۱۱:۳۸

مدیر شبکه ورزش سیما در نشست خبری برنامه «قهرمان ایران» درباره انتخاب برترین‌های ورزش ایران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نشست خبری برنامه «قهرمان ایران» که به انتخاب برترین ورزشکاران سال می‌پردازد، با حضور سینا معتضدی مدیر شبکه ورزش و اصحاب رسانه برگزار شد .

معتضدی در این نشست خبری فرایند رای گیری از داوران و نامزدهای نهایی که مردم در طول پخش برنامه رای می دهند، را مورد بررسی قرار داد.

معتضدی اظهار داشت: برنامه «قهرمان ایران» برترین‌های ورزش ایران در سال 1401 را انتخاب می‌کند. بعد از بازخوردهای خوب از طرف مخاطب و جامعه ‌ورزش در خصوص برنامه یکصد درصدد شدیم با‌ همکاری جامعه ورزش هر ساله برترین‌های ورزش کشور را انتخاب کنیم.
وی گفت: برنامه «قهرمان ایران» چند ویژگی نسبت به برنامه «یک صد» دارد. ویژگی اول اینکه تلاش کردیم تنوع رشته‌ها را داشته باشیم. در برنامه یکصد شاید به 4،5 رشته خاص توجه شد، اما در این دوره نزدیک 20 رشته ورزشی در میان نامزدها نماینده دارند. دیگر اینکه سعی کردیم از بانوان ورزشکاران تجلیل جدی به عمل بیاوریم و ورزشکاران بانوان ما دوشادوش ورزشکاران مرد حضور دارند. یکی از عناوین ما ورزشکار مرد سال در سالیان گذشته بود، اما امسال قرار است ورزشکار زن‌ نیز انتخاب و همچنین در کنار مربی مرد سال، مربی زن سال نیز خواهیم داشت.
مدیر شبکه ورزش در خصوص عناوین جوایز گفت: بعد از جلسات متعدد کارشناسی، عناوین جوایز ما در دو بخش اصی یا جوایز مردمی‌شامل برترین ورزشکار مرد و زن، برترین مربی زن و مرد، برترین صحنه ورزشی، برترین تیم ورزشی می‌شود و جوایز فرعی نیز شامل برترین داور، برترین فدراسیون، نشان جهان پهلوان تختی، نشان شهید سلیمانی، شهدای ورزشکار و یک عمر زندگی ورزشی خواهد بود و 12 عنوان جایزه در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد.

معتضدی در خصوص تفاوت اساسی برنامه قهرمان ایران با دوره‌های گذشته عنوان کرد: فرق اصلی به انتخاب کنندگان ارتباط دارد و 6 جایزه اصلی توسط مردم انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: بعد از انتخاب جوایز 12 گانه به فدراسیون‌ها نامه زدیم که رشته‌های خود را در ابتدا بررسی کنند و به صورت تخصصی نامزدهای خود را معرفی کردند. بعد سراغ کارشناس خبره رفتیم. در نهایت نامزدهای نهایی را در روز چهارشنبه که قسمت اول با اجرای جواد خیابانی به روی آنتن می‌رود، معرفی خواهیم کرد و مردم عزیزمان تا روزهای آخر اسفندماه فرصت انتخاب بهترین‌ها را دارند و در نهایت در آخرین روزهای اسفندماه قرار است در سالن همایش‌های صدا و سیما تجلیل کنیم.
مدیر شبکه ورزش در مورد معیارها انتخاب ورزشکاران گفت: با جلسه با مسئولان وزارت ورزش، کمیته المپیک و جلسات تخصصی این نفرات انتخاب و برای فدراسیون‌ها ارسال کردیم. کسب افتخارات ورزشی در سال 1401 اولین گزینه بود و مواردی مانند الهام بخشی و تاثیرگذاری روی مردم به واسطه قهرمانی و مسئولیت های اجتماعی نیز از دیگر شرایط بود.
وی در مورد دو نشان تختی و شهید سلیمانی گفت: دو نشان سردار سلیمانی و نشان تختی هم با نگاه به واکنش های خوب و پسندیده اجتماعی و رعایت مرام پهلوانی و جوانمردی به ورزشکار منتخب اهدا می‌شود.

گفتنی است برنامه «قهرمان ایران» در 20 قسمت با اجرای جواد خیابانی از چهارشنبه 3 اسفند ماه به روی آنتن شبکه ورزش سیما می رود.

امتیاز شما