امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«پهلوانان» به شبکه امید رسیدند

مشاهده ۵۲۱
۱۴۰۲/۰۱/۲۸- ۱۳:۴۷

«پهلوانان» مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صبا است که سری جدید آن هر روز ساعت 16:11 دقیقه از شبکه امید پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه در 7 قسمت 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی سیاوش زرین ابادی با تکنیک کات اوت برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه و تولید شده است.

سری جدید انیمیشن «پهلوانان» با داستان‌های جذاب و پند آموز تولید شده است و سعی شده آموزه‌های اخلاقی در لفافه و در بستر مضامین طنازانه روایت شود و  همچنین سعی شده از همان فضا و شخصیت‌های مالوف و آشنا برای مخاطب استفاده شود. به طور کل  پویانمایی پهلوانان در سری جدید خود  از نظر تکنیکی  و پردازش مدل‌ها ارتقاء پیدا نموده است

 موضوع قصه‌های این انیمیشن در بستر مسائل و چالش‌های اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی ومحتوایی آن بدون زمان و مکان هستند و به دوره‌ی تاریخی خاصی تعلق ندارند. از این نظر مخاطب به راحتی می تواند با قصه‌ها، شخصیت‌ها و چالش‌های پهلوانان  ارتباط برقرار کند. 

بر اساس مستندات تاریخی، یاران پوریا ضمن قرارگرفتن در میان طبقه متوسط شهری، همگی اهل کار و کاسبی بوده اند و فتوت‌نامه‌های به یادگار مانده از مشاغل مختلف در روزگار گذشته درزمره دستاوردهای آنان به شمار می رود. از این رو  در این انیمیشن تاکید شده که پهلوانان آدم های بی‌کار، سربار جامعه و زورگیر نبوده اند بلکه انسانهایی اهل کار و حرفه بوده و هر کدام در شغل مناسب و مورد علاقه خود به کار و خدمت به خلق مشغول بودند همچنین کاراکتر پوریا در پهلوانان شغل پدری یعنی آهنگری را پیشه کرده که تا حدودی با مستندات تاریخی در مورد این شخصیت وفق دارد. 

امتیاز شما