امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی برندسازی گلاب ایران

مشاهده ۱۴۸
۱۴۰۲/۰۲/۱۷- ۱۰:۴۷

برنامه «مجله کشاورزی» یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، به بررسی برندسازی گلاب ایران می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گل محمدی و گلاب در ایران قدمت باستانی دارد و استفاده از شاهنامه می‌تواند به جایگاه گلاب و هویت‌سازی آن در دنیا کمک کند. ترکیه تنها با استفاده از عکس پادشاه عثمانی بر روی شیشه گلاب توانسته در این زمینه برای خود تبلیغ کند و قدمت گل محمدی را به کشور خود نسبت دهد. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم استفاده از ادبیات در حوزه هویت‌سازی برای گل محمدی است مانند اشعار شاهنامه که در این شاهکار ۲۴۰ بیت به گل و گیاه اختصاص داشته و ۴۷ بار نام گلاب آورده شده است.

در این برنامه با حضور «سیدتقی حجازی» رئیس میز صادرات گلاب وزارت صمت، به بحث و تبادل نظر حول موضوع بررسی برندسازی گلاب ایران و تحول در زنجیره ارزش گل محمدی پرداخته خواهد شد.

برنامه «مجله کشاورزی» کاری از گروه «حکمرانی اقتصادی» به تهیه‌کنندگی خانم «آتنا ابراهیمی معیر» و گویندگی آقای «محسن احمدی‌فر» است که در روزهای شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۱۵ و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما