امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

"آفریقا امروز" و بررسی جنگ و صلح در سودان

مشاهده ۲۳۴
۱۴۰۲/۰۲/۱۸- ۱۵:۱۰

برنامه "آفریقا امروز" شبکه پرس تی‌وی درگیری‌های داخلی در کشور سودان را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته "آفریقا امروز" بر درگیری‌های جاری در سودان و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی آن تمرکز دارد. این برنامه همچنین نگاهی دارد به نگرانی از دست داشتن برخی از قدرت‌های غربی و نقش رژیم صهیونیستی در دامن زدن به هرج و مرج مرگبار در این کشور آفریقایی. مبارک هنیا مجری برنامه در مورد وضعیت سودان، با سامی حمدی، سردبیر اینترنشنال اینترست و جولیوس امبالوتو، تحلیلگر سیاسی گفت‌‌وگو می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد ارزیابی خود را از وضعیت امروز سودان و دلایل درگیری‌های داخلی در این کشور ارائه دهند. هنیا همچنین با اشاره‌ به پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای میانجیگری میان طرف های درگیر در سودان، از سامی حمدی و جولیوس امبالوتودلیل می‌پرسد که واقعی این پیشنهاد رژیم دلیل واقعی این پیشنهاد چیست، در حالی که مردم سودان به شدت با این رژیم غاصب مخالف هستند. کارشناسان برنامه در ادامه راهکارها و پیشنهادات خود را برای بازگرداندن ثبات به سودان ارائه می‌دهند.

شبکه پرس تی‌وی با پخش برنامه "آفریقا امروز" امور جاری گسترده در این قاره را پوشش می‌دهد و همچنین جنبه‌های مختلف تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی این قاره را برجسته می‌کند.

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما