امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

شیوه نامه جدید کارمزد کارت خوان‌ها در رادیو ایران

مشاهده ۱۶۵
۱۴۰۲/۰۲/۲۴- ۱۰:۱۱

برنامه «ایران امروز» یکشنبه 24 اردیبهشت، با حضور کارشناسان و صاحب نظران به بررسی شیوه نامه جدید کارمزد کارت خوان‌ها می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای کارآمدتر شدن شبکه پرداخت الکترونیکی و ارتقای سطح خدمات به کاربران، اصلاحاتی را در نظام کارمزد تراکنش‌ این شبکه اعمال و شیوه‌نامه جدید را ابلاغ کرده است.

با تصویب شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی از این پس دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (پذیرندگان) بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت خواهند کرد.

سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «ایران امروز» یکشنبه 24 اردیبهشت بیان کرد: بر اساس شیوه‌نامه جدید نظام کارمزد که با هدف برقراری تعادل و تناسب میان خدمات دریافت شده و تقبل هزینه‌های گسترش و پایداری زیرساخت‌های شبکه پرداخت الکترونیکی تنظیم شده، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان به ازای هر تراکنش خرید از ۱۲۰۰ ریال تا حداکثر سقف تعیین شده بسته به مبلغ تراکنش، کارمزد پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا در برنامه «ایران امروز»  میزبان دکتر مصطفی حبیب الله متخصص حوزه ی پولی و بانکی از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد رضا مانی یکتا مدیر اداره ی نظام های پرداخت بانک مرکزی ودکتر عباس معمار نژاد  متخصص  و صاحب نظر امور اقتصادی و بانکی خواهیم شد و پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

گفتنی است «ایران امروز» یکشنبه‌ها به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای محمدرضا درویش و هماهنگی اکرم خیرخواه ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما