امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان مطرح کرد؛
مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان مطرح کرد؛

دو اقدام مثبت وزارت ورزش در خصوص اهدای عضو

مشاهده ۱۷۱
۱۴۰۲/۰۳/۰۱- ۱۰:۰۰
تعداد بازدید:171

نجفی زاده درباره دو اقدام مثبت وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه برای اعضای فدراسیون‌ها کارت اهدای عضو گرفته و روی کارت بیمه ورزشکاران نشان اهدای عضو ثبت کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتایون نجفی‌زاده مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در گفت‌وگو با برنامه «به اضافه ورزش» شبکه رادیویی ورزش اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزشکاران الگوی جامعه هستند نقش بسیار مهمی در گسترش فرهنگ اهدای عضو دارند. نام‌آوران و ورزشکاران می‌توانند به عنوان سفیر اهدای عضو باشند و کارت اهدای عضو دریافت کنند.

وی ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان درباره دو اقدام مثبت این وزارتخانه عنوان کرد: ۵۳ فدراسیون ورزشی با انجمن اهدای عضو تفاهم‌نامه امضا و در کارگروه‌های مرگ مغزی شرکت کردند و برای اعضای فدراسیون‌ها کارت اهدای عضو گرفتند. کار دوم وزارت ورزش و جوانان هم این بوده که روی کارت بیمه ورزشکاران نشان اهدای عضو ثبت کرده است. مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: در ادامه فرهنگ‌سازی اهدای عضو مسئولان باشگاه استقلال برای تمام اعضای تیم، کارت عضویت گرفته و قرار است که باشگاه پرسپولیس نیز این کار را انجام دهد.
نجفی زاده ضمن اینکه اهدای عضو فقط در صورت مرگ مغزی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: برای گرفتن کارت عضو کد ملی را به شماره ۳۴۳۲ پیامک کنید تا در کمتر از یک دقیقه کارت اهدای عضو صادر شود.
وی از ورزشکاران دعوت کرد که همگی سفیر اهدای عضو باشند و در جشن‌های نفس شرکت کنند.


امتیاز شما