امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساخت سریال تلویزیونی «آژیر» در آذربایجان غربی

مشاهده ۲۴۶۴
۱۴۰۲/۰۳/۰۶- ۱۰:۴۲

سریال تلویزیونی «آژیر» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی رامین اصغری در صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در حال ساخت است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رامین اصغری نویسنده و کارگردان پیشکسوت صداوسیمای آذربایجان غربی از تولید تازه ترین سریال تلویزیونی خود برای شبکه استانی آذربایجان غربی با نام «آژیر» خبر داد و گفت: این سریال ۱۶ قسمت 40 دقیقه ای نخستین سریال تاریخی مربوط به دوران معاصر ارومیه است که به زبان ترکی آذری در پاییز سالجاری از شبکه استانی بر روی آنتن می رود. تصویربرداری آژیـــر از 15 فروردین آغاز و طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده تا اواسط خرداد ماه بطول می انجامد.

موضوع و داستان این سریال مربوط به حوادث و اتفاقات سالهای 66 و 67 یعنی اواخر دوران دفاع مقدس است که بمباران شهرها از سوی هواپیماهای رژیم بعثی عراق به اوج خود رسیده بود که شهر ارومیه هم از این قاعده مستثنی نبوده و در این سالها به کرات توسط هواپیماهای عراقی بمباران شد. در آن دوران مردم ارومیه مثل مردم سایر شهرهای ایران برای در امان ماندن از آسیب های احتمالی بمباران‌های هوایی، خانه‌های خود را ترک و به روستاها و باغات اطراف شهر پناه بردند و زندگی خاصی را در این ایام سخت سپری کردند... داستان سریال آژیــر در دل یک درام عاشقانه شکل گرفت که در پس زمینه آن اتفاقات و داستانهایی با بمباران شهربرای خانواده‌های دایی عسگر، آقا شمس اله، آقا تقی و دکتر پاشا رخ می دهد که سریال آژیــر روایتگر اتفاقات آن دوران  و به نوعی یادآور خاطرات تلخ و شیرین آن ایام می‌باشد.

بازیگران اصلی سریال آژیــر عبارتنداز: هادی افتخارزاده- مهدی امیرارسلانی- اکبر سبیلان- پرویز ظرافت- قاسم محمدزاده- سیدهاشم نظری- فرزانه بهزادی- پریناز هنرمند- سعید جلوه گری و بازیگران جوان بسیاری در این سریال معرفی و نقش آفرینی کرده اند. تصویربردار: وحید معجنی، برنامه ریز: علیرضا هاروئیان، دستیار کارگردان و طراح گریم: شهرام ولی پور، صدابردار: ابراهیم قنبرپور، تدوینگر: رضا طاحونی.

امتیاز شما