امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«شبکه ماه» شبکه آموزش در روزهای تابستان

مشاهده ۸۵۱
۱۴۰۲/۰۴/۱۵- ۱۴:۱۲

شبکه آموزش سیما، با برنامه‌هایی جدید در تابستان با مخاطبان خود همراه است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «شبکه ماه» یک برنامه نمایشی و آموزشی به مدت ۹۰دقیقه است که هر روز ساعت 19:00 روی آنتن می‌رود. این نمایش، روایت زندگی چند دختر و پسر نوجوان است که یک شبکه‌ی تلویزیونی را در دست می‌گیرند. در دل این برنامه، بحث آموزش و مهارت ورزی مثل آموزش هوش مصنوعی ، برنامه نویسی پایتون ، طراحی وب و آموزش های فنی و حرفه ای در دل یک سریال و موقعیت نمایشی مطرح می‌شود.
«مدرسه مهارت» در دو بخش عروسکی برای بچه‌های دبستانی دوره اول و دوم هر روز برای دوره اول ساعت 16:00 و برای بچه‌های دوره دوم دبستان ساعت 17:00 پخش می‌گردد.در این برنامه مهارت‌های نرم و سخت آموزش داده می‌شود. مانند آموزش اسکرچ یا حتی مهارت های زندگی مانند: مهارت گفتگو، مهارت نه گفتن، مهارت ارائه و کارتیمی.
برنامه «صبحی دیگر» با رویکردی نو، به لحاظ فرم و محتوا با دکورجدید جذاب و فرم خاص به صورت زنده شنبه تا پنجشنبه ساعت 09:00 روی آنتن می رود.در سری جدید این برنامه به موضوعات فرهنگی، ورزشی، سبک زندگی و آموزش مهارت  به خانواده‌ها با محوریت زیست دانش آموزی و دانش جویی، پرداخته می‌شود.
برنامه «دکتر سلام»،درحوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها متناسب با بیماری‌های مرتبط با تابستان، موضوعات روز و مبتلابه زنان، کودکان، میانسالان و سالمندان را هر روز ساعت 13:00 بررسی می‌کند.
برنامه تلویزیونی «رویش» با فرمی جدید و جذاب شنبه تا پنجشنبه ساعت 18:00با پرداختن به موضوعات مهم و چالشی کشاورزی و نمایش زندگی کشاورزان، مشکلات این قشر از جامعه را مورد بحثو بررسی قرار می دهد.
برنامه «گفتگوی دانشجویی» با پرداختن صریح به موضوعاتی که دانشجویان با آن روبرو هستند، با هدف آگاهی سازی جوانان و نخبگان دانشجویی، روی آنتن می رود.
برنامه «پاناسه» پایان نامه‌های تاثیر گذارعلمی را در 3 دقیقه با به کارگیری فناوری واقعیت افزوده AR به مخاطبان ارائه می دهد.
«پرسشگر حوزه آموزش و پرورش» به پیگیری چالش‌های تحول در نظام آموزش و پرورش منطبق بر دستورات و بیانات مقام معظم رهبری و بر اساس اسناد بالا دستی در قالب گفتگو‌های زنده، جمعه‌ها ساعت 21:00 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.
«پرسشگر حوزه سلامت» برنامه ای چالشی پیرامون مطالبه گری مردم از مسائل و معضلات بخش درمان و بهداشت کشور در حوزه‌های مختلف است که پنجشنبه‌ها ساعت 21:00 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.
«پرسشگر حوزه کشاورزی» برنامه ای در حوزه آموزش کشاورزی، مطالبه‌گری و شفاف‌سازی خواهد بود که چهارشنبه‌ها ساعت 21:00 پخش خواهد شد. در این برنامه مسائل مهمی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و دامپروری، مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. این برنامه سعی دارد تا به مخاطبین خود شیوه مناسب بهره‌مندی از منابع طبیعی و غذایی را آموزش دهد
برنامه «ژرفاخند» با اجرای رسول نجفیان به کاربرد مفاهیم حکمی در ادبیات فارسی در قالب شعر و حکایات در زندگی روزمره به مدت 25 دقیقه می‌پردازد. در این برنامه موضوعاتی همچون عشق، محبت، خانواده، روزی حلال، راستی و درستی، حرص و آز و کینه، برگرفته از آثاربزرگان ادب فارسی، مانند شاهنامه، مثنوی، دیوان حافظ و کلیات سعدی مورد توجه قرار گرفته است.
 برنامه شبانگاهی «آوا نوا» در تابستان با موضوعات طنز در ادبیات و هنر، با کارشناسی ناصر فیض، تاریخ و ادبیات جهان، دکتر اسماعیل آذر، قصه و خاطره گویی و پرداختن به قصه‌های ایرانی ، مسعود فروتن  و ... از ساعت 12:30 تا 5 بامداد از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.
ویژه برنامه ماه محرم با عنوان «دوباره زندگی» با اجرای سید کاظم احمدزاده و خانم راحله امینیان ، به معرفی خانواده‌ها و افرادی که کار خیر و بخششی در زندگی خود انجام داده اند و یا از مزایای یک کار خیر بهره مند شده اند، می‌پردازد.همچنین در این برنامه شبکه آموزش سیما به عنوان پایگاه آموزشی در رسانه از اول ماه محرم به مدت 50 شب ساعت 22:00 به آموزش آداب زیارت، و موارد ضروری و مورد نیاز سفر مانند بهداشت سفر و.. در راهپیمایی اربعین سالار شهیدان می‌پردازد.
برنامه «سیمای پارسی» با اجرای دکتر اسماعیل آذر هر روز در آیتم های کوتاه به معرفی بزرگان شعر و ادب فارسی و آثار شاعران ایرانی می‌پردازد.
برنامه «سوادیاران» با توجه به موضوع برنامه در لوکیشن‌های مختلف مثل مدرسه، مسجد و ... با توجه به موضوع در هر برنامه به تشویق افراد بی‌سواد جامعه برای یاد گرفتن سواد و جذب افراد بی‌سواد به صورت داستانی و نمایشی پرداخته می‌شود.
«رادیکال 7 »، با کارشناسان در مباحثی علمی و دقیق در مورد مطالبی که سرشار از نکات شگفت انگیز است و دانستنشان می تواند نگاه ما به محیط پیرامونمان را دقیق تر کند بحث و گفتگو می‌شود، در این برنامه برای شناخت هر چه بهتر موضوع از تکنیک واقعیت افزوده (Augmented Reality)، مخفف آن «AR» استفاده شده است .

گفتنی است، برنامه «رادیکال7» هر روز ساعت 22:30 از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.
«جوان، توسعه، مهارت»، به شکل روایی – موشن گرافیک (با استفاده از نریشن و تصویر سازی موشن گرافیک) تولید و پخش می‌شود. علاوه بر این با انجام مصاحبه‌های کوتاه و پر محتوا از مسوولین رده بالای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز محققان و اساتید برجسته در این زمینه و نیز دست اندرکاران صفی (اعم از مربیان و کارشناسان امر) و نیز تهیه فیلم از مراکز آموزش فنی حرفه ای دولتی و آموزشگاههای آزاد پوشش دقیقی بر روی محورهای برنامه به شیوه جذاب و تماشایی ایجاد می‌شود.

امتیاز شما